سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیشرفت ۹۵ درصدی احداث واحد‌های آسیب دیده از سیل

مدیر کل بنیاد مسکن خراسان شمالی گفت: از شش هزار و ۴۵۰ واحد آسیب‌دیده از سیل پارسال در خراسان شمالی، تاکنون بیش از پنج هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی موفق به دریافت پایان کار شده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   علی محمّدی مدیر کل بنیاد مسکن استان گفت : در حادثه سیل پارسال در چند استان کشور، خراسان شمالی به لحاظ تعداد واحد‌های احداثی با بیش از شش هزار و ۴۵۰ واحد آسیب‌دیده سومین استان بود که هم‌اکنون بازسازی این واحد‌ها با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد در حال انجام است.


بیشتر بخوانید 


محمّدی افزود: به همت ستاد‌های بازسازی و زحمات مدیران و کارکنان شعب تاکنون بیش از پنج هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی موفق به دریافت پایان کارشده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی گفت: در این مدت ۱۲۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان وام بلاعوض به مردم پرداخت و همچنین ۵۰ هزار تن معادل یک‌میلیون پاکت سیمان هدیه مقام معظم رهبری نیز به روستا‌ها حمل و اهدا شده است.

محمّدی همچنین با اشاره به احداث سه هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی در سال گذشته از محل طرح ویژه مسکن روستایی گفت: در مجموع پارسال بیش از ۱۰ هزار واحد مسکن روستایی در روستا‌ها ساخته شده و در مراحل پایانی است.

محمّدی در خصوص طرح اقدام ملی مسکن در استان گفت: بنیاد مسکن به نیابت از اداره کلّ راه و شهرسازی متولی ساخت مسکن در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر است که در استان به‌جز شهر بجنورد دیگر شهر‌ها بر عهده این بنیاد است و این طرح در اسفراین کلنگ زنی شده و هم‌اکنون در مرحله فوندانسیون است.

به گفته او همچنین در شهرستان‌های شیروان، فاروج، تیتکانلو، گرمه و جاجرم تأمین زمین انجام و برنامه‌ریزی‌شده است.

او یادآور شد: این واحد‌ها در مجموعه‌های دو تا سه‌طبقه با مشارکت مردم احداث می‌شود که نسبت به انبوه‌سازی موفق‌تر است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی در خصوص ساخت مسکن برای خانوار‌های دارای دو معلول و بیشتر نیز گفت: تاکنون ۱۸۹ واحد ساخته و تحویل داده شده است.

انتهای پیام/ه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.