سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

منطقه تیگرای زیر آتش حملات نظامی نیرو‌های اتیوپی قرار گرفت

با تمام شدن مهلت تعیین شده از سوی نخست‌وزیری اتیوپی برای شورشیان منطقه تیگرای، دولت حملات نظامی خود را به این منطقه آغاز کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک،  ابی احمد، نخست وزیر اتیوپی، دستور داده است تا حملات نظامی علیه نیرو‌های شورشی در تیگرای آغاز شود، زیرا مهلت داده شده به این گروه برای زمین گذاشتن سلاح‌های خود به پایان رسیده است.

نخست وزیر اتیوپی درهای مذاکره و صلح را به روی شورشیان بسته و از مذاکره با گروه آزادی خواه تیگرای «تی پی ال اف» خودداری می‌کند.

 خبرگزاری فرانسه در این باره ابه نقل از چهار دیپلمات منطقه علام کرد: آسمارا، پایتخت اریتره هم در این حملات نظامی به منطقه تیگرای مورد حمله قرار گرفت. در مورد خسارات ناشی از این حملات هنوز گزارشی اعلام نشده است.

این دومین حمله از زمان درگیری داخلی اتیوپی در اوایل ماه جاری است. جبهه آزادی خواه تیگرای یک دولت منطقه‌ای قدرتمند است که دولت ملی از سال ۲۰۱۸ با آن اختلاف داشته است.

بر اساس اعلام سازمان ملل متحد، تحولات فعلی در حالی رخ داده است که صد‌ها نفر در جنگ کشته شده اند، و حدود چهل هزار نفر هم به سودان کشور همسایه فرار کرده اند.

 ابی احمد علی نخست وزیر اتیوپی، که سه هفته پیش اقدامات نظامی علیه منطقه شمالی تیگرای و حزب حاکم شورشی آن را افزایش داد، روز پنجشنبه دستور حمله نهایی نظامی را به منطقه صادر کرد. وی از ساکنان شهر خواست خلع سلاح شده و در خانه بمانند و در دستگیری رهبران شورشی منطقه کمک کنند. او در توییتر خود نوشت : حمله نهایی آغاز شده و مهلت صلح به سر رسیده است.

ابی احمد که روز جمعه با سه رهبر سابق آفریقا که توسط اتحادیه آفریقا به عنوان واسطه فرستاده شده بودند دیدار کرد و همه درخواست‌ها برای گفتگو در این مورد را رد و از آنان خواست تا در این مسئله داخلی دخالت نکنند.

دولت تیگرای روز جمعه اعلام کرد: ارتش فدرال در حال بمباران شهر‌ها و روستا‌ها و خسارات سنگین است، و در بیانیه‌ای در تلویزیون منطقه گفت: مبارزه ما از هر جهت ادامه خواهد یافت تا زمانی که تعیین سرنوشت مردم تضمین شده و نیروی مهاجم از آن بیرون رانده شوند. 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.