سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خانه امن بهزیستی محلی برای ارائه مشاوره به زنان و کودکان

مدیرکل بهزیستی زنجان از فعالیت مددکار اجتماعی، روانشناسان بالینی و مشاور حقوقی در خانه‌های امن خبر داد و گفت: در صورت لزوم از خدمات روانپزشکی و پزشکی نیز استفاده می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، محمدی مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: مهمترین راه کمک به زنان در مقابل خشونت و سوء استفاده جنسی، افزایش حمایت‌های قانونی از آنهاست.

او افزود: افزایش آگاهی‌های اعضای خانواده از مصادیق و مظاهر خشونت و شیوه‌های مقابله با آن، استفاده از امکانات سایر ادارات به ویژه آموزش و پرورش برای اطلاع‌رسانی و توان‌افزایی دانش دختران و زنان در خصوص خشونت و راه‌های مقابله با آن، کمک به زنان و دختران برای گزارش خشونت‌های خانگی در خصوص خود از مهمترین اقداماتی است که می‌توان در مقابله با خشونت‌های خانوادگی انجام داد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه خشونت علیه زنان هرگونه رفتار خشن وابسته به جنسیت است، که موجب آسیب جسمی، جنسی یا روانی یا رنج زنان می‌شود، گفت: چنین رفتاری می‌تواند با تهدید، اجبار یا سلب مطلق اختیار و آزادی صورت گرفته و در جمع یا خفا رخ دهد.

محمدی افزود: هدف بهزیستی تحکیم بنیان و تقویت کانون گرم خانواده است و به همین منظور در خانه امن به عنوان یکی از فعالیت‌های حمایتگر بهزیستی، تلاش می‌شود از خانواده و اعضای آسیب‌پذیر آن که همان زنان و دختران آن خانواده‌ها هستند در مقابل خشونتی که ممکن است از سوی سایر اعضای خانواده، همسر، پدر و یا برادر ایجاد شود حمایت کرده و بستر خانواده را برای حضور فرد در شرایطی عاری از خشونت فراهم کند.

او با اشاره به اینکه زنان به دلیل در معرض خشونت واقع شدن و یا احتمال مورد خشونت قرار گرفتن، نیاز به اسکان در محلی امن دارند، گفت: خانه امن بهزیستی پناهگاهی برای اسکان زنان و کودکان همراه آنان است تا کارشناسان مددکاری و روان شناسی با مداخلات تخصصی خود بتوانند زمینه حضور مجدد فرد خشونت‌دیده و یا در معرض خشونت در خانواده را با شرایطی بهتر فراهم و این مداخلات تا حصول نتیجه مطلوب ادامه خواهد داشت.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه در خانه‌های امن مددکار اجتماعی، روان‌شناسان بالینی و مشاور حقوقی، فعالیت دارند و در صورت لزوم از خدمات روانپزشکی و پزشکی در خصوص مددجویان خانه امن استفاده می‌شود، افزود: زنان خشونت دیده، از طرق مختلف می‌توانند از خدمات مرکز خانه امن استفاده کنند.

محمدی ادامه داد: ۱۲۳ خطی اورژانسی  است که به صورت  ۲۴ ساعته پاسخگوی شهروندان در مواردی مانند کودک آزاری، همسرآزاری، سالمند آزاری، معلول آزاری، موارد حاد خانوادگی، مشکلات خانوادگی و موارد مربوط به خودکشی می باشد و مراجعان می‌توانند به صورت حضوری و یا با استفاده از خط تلفن اورژانس اجتماعی ۱۲۳ از خدمات این مرکز بهره‌مند شوند.


 
انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.