به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،سارا مبارک معاون آموزش، تحقیقات و فناوری دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: در تازهترین رتبهبندی آموزشی دانشگاه و دانشکدههای علوم پزشکی کشور (طرح راد ۳)، توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشکده علوم پزشکی آبادان ۱۵ پله ارتقاء را داشته است.
او افزود: رصد ساختارمند نظام آموزش علوم پزشکی در دانشگاهها، یکی از اجزای لازم برای ارتقای مداوم کیفیت آموزش و زمینهساز پویایی و تحرک پایدار نظام آموزشی و ایجاد فضای رقابتی برای پیشرفت و تحول است که نظام رتبهبندی راد (رتبهبندی دانشگاههای علوم پزشکی) یکی از ابزارهای حصول به این هدف است.
معاون آموزشی، تحقیقات و فناوری دانشکده علوم پزشکی آبادان انجام این رتبهبندی آموزشی در سه حوزه کلی زیر را بیان کرد و گفت: حوزه خروجیهای تاثیرگذار (۱- دانشگاه اخلاقمدار ۲- دانشگاه در تراز بینالملل ۳-دانشگاه پاسخگو به جامعه ۴-دانشگاه رسالتمدار و ماموریتگرا ۵- دانشگاه مرجع ۶- دانشگاه پیشتاز با رهیافت همگرایی علوم)
ب:حوزه عملکردی (منعکسکنندهی میزان اثربخشی اقدامات، فرآیندها و برنامهریزیهای دانشگاه در جهت ارتقا کیفیت آموزش)
ج: حوزه پیادهسازی بستههای تحول و نوآوری آموزش (۱- بسته آیندهنگری و ظرفیتسازی ۲- بسته توسعه کارآفرینی ۳- بسته آموزش پاسخگو و عدالتمحور ۴- بسته توسعه راهبردی، هدفمند و ماموریتگرا ۵- بسته اخلاق حرفهای ۶- بسته بینالمللی. سازی آموزشی ۷- بسته توسعه آموزش مجازی ۸-بسته ارتقاء نظام ارزیابی و آزمون علوم پزشکی ۹- بسته اعتباربخشی موسسات و بیمارستانهای آموزشی ۱۰- بسته توسعه و ارتقای زیرساختهای آموزش)؛ این ۳حوزه را تشکیل میدهند.
مبارک بیان کرد: در این مطالعه شاخصهایی همچون تعداد تفاهمنامههای منعقدشده دانشگاهی، تعداد کوریکولومهای تدوینشده، ظرفیت پذیرش دانشجوی بومی، فرآیند جشنواره مطهری، مقالات با همکاری بینالمللی، تعداد انجمنهای دانشجویی، قراردادهای منعقد شده با صنعت، امتیازات کسبشدهی اعتباربخشیهای آموزشی و دانشجویی و وجود لاگبوک مقاطع تحصیلی مورد بررسی قرار میگیرند که در این طرح دانشکده علوم پزشکی آبادان در سالهای ۹۸ و ۹۹، ۱۵ پله ارتقاء نسبت به جایگاه قبلی خود داشته است.
انتهای پیام/ د