سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح‌های مرتع و آبخیزداری با جامع نگری اجرا شود

سرپرست اداره مهندسی و مطالعات آبخیزداری منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری گفت: طرح‌های مرتع و آبخیزداری با جامع نگری اجرا شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرزاد رضازاده سرپرست اداره مهندسی و مطالعات آبخیزداری و منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: بر اساس سیاست‌های ابلاغی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور تمامی عملیات اجرایی در حوزه‌های مختلف منابع طبیعی و آبخیزداری که دربرگیرنده فعالیت‌های جنگل، طرح‌های مرتع و آبخیزداری است باید با جامع نگری و انسجام خاص در محدوده‌ای از حوزه‌های آبخیز اجرا شود.

او افزود: در این راستا درخواست‌های مردمی جمع‌آوری و پس از بررسی و اصلاح آن‌ها در جلسه کار گروه استانی تحت عنوان کارگروه تایید و تصویب اطلاعات مکان محور به تایید برسد.


بیشتر بخوانید


رضازاده اضافه کرد: پس از تصویب طرح‌ها در این کارگروه به صورت پیشنهاد جهت اجرا در سال ۱۴۰۰، به سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری ارسال می‌گردد که در این خصوص تخصیص اعتبار کافی برای آن‌ها در نظر گرفته خواهد شد.

او ادامه داد: این فرآیند به عنوان گام اول در رسیدن به انسجام سازمانی به شمار می‌رود.

رضازاده گفت: طرح جنگل شامل جنگل کاری، حفاظت از جنگل ها، بذرکاری جنگلی و طرح‌های مرتع شامل طرح‌های مرتعداری، ارتقاء پوشش مراتع، طرح‌های حفاظتی به منظور حفاظت از عرصه‌های موجود منابع طبیعی و مبارزه با آفات و بیماری‌ها و آبخیزداری به عنوان اصلی‌ترین محور کنترل سیلاب، فرسایش و رسوب و البته پایدارسازی منابع آب در حوزه‌های آبخیز است.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.