سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیام تسلیت آیت‌الله نوری همدانی درپی درگذشت عالم هندوستانی

آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید با صدور پیامی درگذشت کلب صادق نقوی، عالم هندوستانی را تسلیت گفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت‌الله نوری همدانی مرجع تقلید شیعیان در این پیام آورده است: درگذشت مرحوم کلب صادق نقوی رحمت‌الله علیه موجب تاثر و تاسف گردید.

آیت الله نوری همدانی افزوده است: این شخصیت محترم عمر خود را با اخلاص و تعهد و زهد به ترویج فرهنگ اهل‌بیت (ع) پرداخت و توانست منشا خدمات باشد.

مرجع تقلید شیعیان ادامه داده است: فقدان آن مرحوم را به جنابعالی که خود از شخصیت‌های خدمتگزار می‌باشید تسلیت عرض نموده و علو و مقام برای آن فقید سعید مسالت می‌کنم.

مولانا «سید کلب صادق نقوی» از شخصیت‌های برجسته شیعیان هندوستان و عضو مجمع عمومی مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)، عضو بلند پایه هیات حقوق مسلمانان هند و عضو مجمع عمومی مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) عصر سه‌شنبه چهارم آذرماه جاری بر اثر بیماری ذات‌الریه درگذشت.

آیت الله نوری همدانی، خدمات علمی، فرهنگی، اجتماعی و عمرانی فراوان از جمله ساخت مجموعه‌ای مدرسه، دانشگاه و مراکز درمانی برای پیروان و محبان اهل‌بیت (ع) را از خود بر جای گذاشت.

مرجع تقلید شیعیان به‌عنوان «امام جمعه شهر لکهنو» از خطبای مشهور هند به شمار می‌رفت که علاوه بر هندوستان در کشور‌های آمریکایی و اروپایی نیز به تبلیغ و سخنرانی می‌پرداخت.

مرحوم دکتر کلب صادق نقوی که از حامیان بارز انقلاب اسلامی ایران، وحدت اسلامی و محور مقاومت در هند محسوب می‌شد بار‌ها در اجلاسیه‌های بین‌المللی در ایران شرکت کرد.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.