سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باد و باران بوشهر را فرا می‌گیرد/ دریانوردان و کشاورزان بوشهری مراقب باشند

با ورود سامانه بارشی به استان بوشهر، هواشناسی تا دوشنبه بارش باران، رعدوبرق بارش تگرگ و وزش باد شدید پیش بینی کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از امروز با ورود سامانه ناپایدار جوی به استان و تداوم فعالیت آن از جمعه تا دوشنبه هفته آینده، به تناوب افزایش ابر، وزش باد‌های به نسبت شدید تا شدید، وقوع بارش باران، گاهی رگبار باران همراه با رعدوبرق و در مناطق مستعد بارش تگرگ از پدیده‌های غالب در استان خواهد بود.

هادی سالاری افزود: با توجه به فعال بودن سامانه بارشی و وزش باد به نسبت شدید تا شدید و گاهی تندباد‌های لحظه‌ای از امروز ( پنجشنبه۶ آذر) تا پایان دوشنبه ( ۱۰ آذر) خلیج فارس و سواحل استان به تناوب مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود. انتظار می‌رود ارتفاع موج در این مدت گاهی به بیش از دو متر افزایش یابد.


بیشتر بخوانید


او بیان کرد: به علت وزش باد به نسبت شدید تا شدید، گاهی تندباد‌های لحظه‌ای، دریا مواج و گاهی طوفانی خواهد بود و  رگبار و رعد و برق را هم شاهد خواهیم بود.

این کارشناس هواشناسی عنوان کرد: در این مدت از تردد‌های دریایی غیر ضروری به ویژه از تردد شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی پرهیز شود.

سالاری همچنین با تاکید بر مراقبت از محصولات کشاورزی، ادامه داد: تا پیش از ظهر فردا، آسمان نیمه ابری تا ابری همراه با وزش باد، در ساعاتی بارش باران، گاهی رگبار باران همراه با رعدوبرق و در مناطق مستعد احتمال ریزش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

او عنوان کرد: جهت وزش باد بیشتر جنوب شرقی تا جنوب غربی گاهی شمال شرقی با سرعت ۱۴ تا ۳۸ و در ساعاتی بیش از ۴۶ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی، ارتفاع موج را ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی ۱۸۰ سانتیمتر پیش‌بینی کرد و گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ۰۱:۲۴، مد اول ساعت ۰۵:۱۷ دقیقه، جزر دوم دریا ساعت ۱۱:۲۷ مد دوم ساعت ۱۷:۵۷ است.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.