سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نظارت گشت‌های مشترک بازرسی بر فعالیت صنوف فارس

رئیس اتاق اصناف استان فارس گفت: به منظور اطمینان از رعایت مصوبه تعطیلی فعالیت برخی صنوف و رعایت دستور العمل های بهداشتی از سوی صنوف فعال، گشت‌های مشترک بازرسی بر این روند نظارت دقیق دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید محمود هاشمی رئیس اتاق اصناف استان فارس، گفت: با آغاز طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونایی، گشت‌های مشترکی با مشارکت اداره کل تعزیرات حکومتی، اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی فارس، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و اتاق اصناف با محوریت فرمانداری شیراز در کلانشهر شیراز آغاز شد.

او، کسبه و بازاریان را از پیشگامان مقابله با بیماری کرونا دانست و بیان کرد: اصناف شیراز اسفند ماه پارسال و در آغاز شیوع ویروس قبل از اعلام ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا به شکل داوطلبانه فعالیت‌های خود را متوقف کردند.

هاشمی، تصریح کرد: اصناف در شرایطی برای حفظ سلامت جامعه و شهروندان فعالیت‌های خود را کاهش داده یا تعطیل کردند که با مشکلات اقتصادی و رکود بازار مواجه بودند اما باز هم منافع جامعه و شهروندان را به منافع خود ترجیح دادند و امروز نیز با وجود مواجه با همان مشکلات، نهایت همکاری را برای قطع زنجیره شیوه کرونا دارند.

رئیس اتاق اصناف مرکز فارس، ادامه داد: پس از اجرای طرح تعطیلی مشاغل غیر ضروری، آنچه برای اتاق اصناف استان دارای اهمیت بود رعایت دستور العمل های  بهداشتی  از سوی صنوف گروه یک یعنی مشاغل ضروری بود که فعالیت آن ها مجاز است.

او، افزود: بر همین اساس، تشدید نظارت و بازرسی بر عملکرد این واحدها در دستور کار قرار گرفته است.

هاشمی، اضافه کرد: در نخستین روز اجرای طرح، تیم‌های نظارت و بازرسی در قالب ارشادی وارد عمل شدند که با توجه به توصیه‌ها و تذکرهای داده شده، چنانچه هر یک از واحدهای گروه یک در ادامه اجرای طرح  رعایت دستور العمل های بهداشتی کوتاهی کنند به مدت ۱۵ روز تعطیل می شوند.

رئیس اتاق اصناف مرکز فارس، اظهار کرد: انتظار می رود با مشارکت کسبه و بازاریان و پای کار آمدن صنوف برای قطع زنجیره کرونا، شاهد همکاری سایر فعالیت‌ها و همچنین مردم در این زمینه باشیم.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.