سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار قم ؛

هدف طرح شهید سلیمانی تغییر وضعیت قرمز قم است

حیدری هدف اصلی طرح محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی (ره) را مبارزه خانه به خانه با کرونا و تغییر وضعیت قم از وضعیت فعلی قرمز به وضعیت‌های خفیف‌تر اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، مرتضی حیدری فرماندار قم امروز در نشست ستاد مدیریت بحران استان با اشاره به این که نشست‌های هماهنگی طرح مدیریت جامع تجمع‌ها و تردد‌ها قبل از آغاز این طرح برگزار شده است گفت: ما همچنان و حداکثر به صورت یک روز در میان، جلسات هماهنگی خود را در قرارگاه مبارزه با کرونا و با حضور مسئولان مربوطه به ویژه معاون دانشگاه علوم پزشکی و فرمانده ناحیه ویژه سپاه قم به عنوان افرادی که به عضویت این قرارگاه منصوب شده اند ادامه می‌دهیم.

فرمانده قرارگاه اجرای طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ افزود: یکی از برنامه‌های اصلی مبارزه با کرونا، استفاده از ظرفیت بسیج مردمی است که در طرح محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی (ره) متجلی شده و به دنبال ایجاد هم افزایی بین مراکز بهداشت و حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج است.

فرماندار قم ادامه داد: در این راستا، نشست‌های توجیه نیرو‌های بسیجی از سوی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان و مسئولان مرکز بهداشت انجام شده و شهر قم نیز برای پایش سلامتی به ۵ منطقه تقسیم شده است.

حیدری تشکیل برخی کمیته‌ها برای پشتیبانی از مراکز بهداشت استان را اقدام دیگری در این زمینه دانست و اضافه کرد: تلاش دیگر در این راستا، استفاده از ظرفیت خیرین و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای تأمین و توزیع ماسک، گان، مواد ضد عفونی کننده و همچنین اقلام غذایی در بین محله‌های کمتربرخوردار، خانواده‌های بی بضاعت و همچنین اقشار آسیب پذیر استان است.

فرماندار قم یادآورشد: یکی از مهم‌ترین اهداف طرح محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی (ره) شناسایی بیماران در محله‌ها و قرنطینه کردن آنان در خانه‌های خود و البته توزیع دارو‌های تجویزی از سوی مراکز ذیربط در بین این بیماران است.

حیدری افزود: طرح محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی (ره) در حال حاضر در محله‌های مختلف قم فعال است و در ادامه به صورت خانه به خانه دنبال خواهد شد.

فرماندار قم با تشکر از فعالیت ۹۰ پایگاه بهداشت استان و همچنین ۳۰۰ پایگاه بسیج در این طرح بیان کرد: اتکای اصلی این طرح بر همیاری و همکاری مردم استوار است و امیدواریم با رعایت اصول و شیوه نامه‌های بهداشتی توسط مردم و تداوم این طرح محله محور بتوانیم وضعیت قم را از شرایط قرمز فعلی به وضعیت نارنجی و یا زرد و حتی وضعیت سفید برسانیم.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.