سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارزش موقوفات ثبتی امسال سمنان بیش از ۱۶۱ میلیارد است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: ۲۸وقف جدید به ارزش ۱۶۱ میلیارد و ۶۸۵ میلیون و ۷۵۰هزار ریال در این استان نیمه‌نخست امسال ثبت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: واقفان در استان سمنان هشت قطعه زمین، پنج سهمیه آب، ۶ خانه، ۳ باب آپارتمان، ۲ باب مغازه، یک باغ و ۲ سهام شرکت‌های معتبر را وقف کردند.

او ادامه داد: ۵۷ هزار سهم از سهام ۲ شرکت در قالب ۲ وقف با نیت هزینه‌کرد برای عزاداری و تغزیه امام حسین (ع) در استان سمنان وقف شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان بیان کرد: یکی از مصادیق احسان وقف است و به‌واسطه انجام این عمل خیرخواهانه می‌توانیم بسیاری از معضلات جامعه خود را برطرف کنیم.

حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی اظهار داشت: تامین هزینه امور مساجد و حسینیه، امور قرآنی، موقوفه امامزاده و برگزاری مراسم عزاداری، اشتغالزایی، طلاب و حوزه علمیه، دارو، درمان و تامین جهیزیه از جمله وقف‌های ثبت شده در استان سمنان است.

او تصریح کرد: وقف احسانی بی‌منت است که در آن واقف با وقف بخشی از مال خود، آن بخش از دارایی را از مالکیت خود خارج می‌کند و تا قیامت در راستای نیت تعیین‌شده در وقفنامه استفاده می‌شود.

انتهای پیام / گ 

 

 

برچسب ها: اوقاف ، اشتغالزایی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.