سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر انجمن خودروسازان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دارندگان خودرو فرسوده باید در قرعه کشی امتیاز داشته باشند

نعمت بخش گفت:باید در زمان قرعه کشی به دارندگان خودرو های فرسوده امتیاز داد تا احتمال برنده شدنشان بیشتر شود.

احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان در گفت و گو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه خودروسازان داخلی اقدام به از رده خارج کردن خودروهای فرسوده نمی‌کنند، گفت: اگر توقع دارید که ما خودروسازان داخلی به ازای هر ۴ خودرو تولیدی یک خودروی فرسوده را از رده خارج کنیم، این کار را انجام نخواهیم داد چرا که هیچ سودی برای ما خودروسازان داخلی ندارد.  

او بیان کرد: خودروساز داخلی باید سود کند تا خودرو فرسوده را از رده خارج کند، اما اکنون هیچ سودی نمی‌کند.در حال حاضر که فروش خودرو از طریق قرعه کشی انجام می‌شود، می‌توان به دارندگان خودروهای فرسوده امتیاز داد تا احتمال برنده شدنشان بیشتر شود، اما قطعا در آن زمان مردم به سمت خرید خودرو فرسوده می‌روند و دلال بازی افزایش می‌یابد.  

دبیر انجمن خودروسازان تشریح کرد: در حال حاضر حدود ۱۰۰ هزار خودرو ناقص کف کارخانه داریم چرا که نتوانسته ایم پول قطعه ساز را بدهیم و قطعه ساز هم تاحدی توان دارد و می‌تواند هزینه کند، اما اگر قطعه ساز دیگر تولید نداشته باشد، تولید خودرو با مشکلات جدی رو به رو خواهد شد.  


بیشتر بخوانید


نعمت بخش تشریح کرد:در حال حاضر ۱۰۰ هزار خودو ناقص کف کارخانه، نیاز به قطعه دارند و دلیل آن هم همین سرکوب مالی است که انجام داده اند و روز به روز توان مالی قطعه سازان ضعیف‌تر می‌شود. ریشه اصلی در ضرر و زیان خودرو سازان، قیمت گذاری دستوری خودرو است که اکنون ایران خودرو به دلیل این روش قیمت گذاری، ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ضرر کرده است.

دبیر انجمن خودرو سازان گفت: اگر همین روش قیمت گذاری پیش برود، با مشکلات جدی رو به رو خواهیم شد و باید قیمت خودرو به نحوی قیمت گذاری شود  که خودروساز ضرر نکند، اکنون خودرویی مانند پژو پارس در بازار حدود ۲۴۰ میلیون تومان است که کارخانه آن را به قیمت ۱۲۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد که نشان از ضرر و زیان خودرو ساز است.  

نعمت بخش  تشریح کرد: اگر خودرو در حاشیه بازار به فروش روند و اجازه دهند قیمت خودرو در حاشیه بازار مشخص شود، قیمت این کالا در بازار هم کاهش خواهد یافت.  

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۸:۱۳ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
120 میلیون برای پژو پارس زیاده عزیزم ... 120میلیون تبدیل کن به دلار انوقت ببین باهاش میتونی چه ماشینی تو امارات بخری ... اگه نمیتونه اعلام ورشکستگی کنید و خودرو را بسپارید به اهلش
ناشناس
۱۵:۴۴ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
قرعه کشی شماها چی هست که باز باید یه عده در قرعه کشی امتیاز داشته باشند.
ناشناس
۱۵:۳۲ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
اولاً قیمت حاشیه بازار را خودرو سازها درست کرده اند ودلالا ن بازارهمان نمایندگیهای ایران خودرو وسایپا می باشند دوماًاگر ضرر می کنید تولید را متوقف کنید وبگذارید خودرو وارد شودسوماًبا افزایش به حاشیه بازاردیگر کسی قدرت خرید نداردوگاریها رودستتان می ماندوبر شکست خواهید شدچهارماً اگر خودروسازها به قیمت کارخانه خودرو مرتب به مردم میدادندحاشیه بازاری وجود نداشت درضمن تمام کشورها اول خودرو را به مردم میدهند بعد پول را به صورت اقساط دریافت می کنندوخودروهای ایران قیمت نجومی دارد وباید اصلاح شود
مهدی
۱۴:۴۳ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
چه ربطی به بازار داره خود شما باعث این اختلاف کارخانه و بازار شدید وقتی نمایندگی های شما شدند دلال خودرو معلوم این اتفاقات می افته در ضمن شما در امسال 50 درصد افزایش قیمت داشتید چرا ضرر کردید
ناشناس
۱۴:۲۷ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
اگر ضرر می کنید پس چرا ادامه می دهید مثل بقیه درش راببندید