سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رتبه اول یزد در مرگ و میر کرونایی در کشور

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: استان یزد بر اساس شاخص مرگ به ازای یک میلیون نفر، در رتبه اول مرگ و میر کرونایی کشور قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، دکتر نوری شادکام، معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: در بحث مرگ و میر دو شاخص برای ارزیابی عملکرد داریم که شاخص میزان کشندگی و مرگ به ازای یک میلیون جمعیت است.

او افزود: شاخص اول میزان کشندگی است یعنی افرادی که فوت می‌کنند نسبت به افرادی که بیمار می‌شوند. در این شاخص، میانگین کشوری پنج و سه دهم بوده، ولی در استان یزد چهار و هفت دهم است.

نوری شادکام این مساله را نشان دهنده عملکرد بهتر تیم درمانی استان نسبت به کشور عنوان کرد و گفت: شاخص دیگر، تعداد مرگ به ازای یک میلیون جمعیت است که با بروز بیماری ارتباط دارد و هر چه بروز بیماری در منطقه بیشتر باشد تعداد مرگ هم به ازای یک میلیون نفر بالا خواهد رفت.

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: استان یزد در این شاخص وضعیت مناسبی ندارد و علت آن نیز برمی گردد به اینکه استان از یک ماه پیش تاکنون با بالاترین میزان بروز بیماری قرار دارد.

او به ذکر عوامل شناخته و ناشناخته افزایش ابتلا به کرونا در استان یزد پرداخت و تأکید کرد: افزایش بیماری در استان به عوامل شناخته شده‌ای مانند عوامل فرهنگی، رفتار‌های اجتماعی، مسافرت ها، محدودیت‌های کاری و مهاجرت و همچنین عوامل ناشناخته‌ای نظیر نژاد، اقلیم، ژنتیک و بیماری‌های مزمن که برخی مطالعات نیز آن‌ها را تایید می‌کند.

نوری شادکام خاطرنشان ساخت: همه باید در راستای کاهش بیماری کمک کنند و اگر ابتلا به این بیماری با این روند کاهشی ادامه یابد مرگ و میر ناشی از کرونا نیز کاهش خواهد داشت.

انتهای پیام/ غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.