سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلاش برای ساخت داروی درمان کرونا همزمان با تولید واکسن

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ساخت داروی کرونا باید همزمان با تولید واکسن آن صورت گیرد گفت: تجربه‌های علمی نشان می‌دهد تولید واکسن کرونا به سرعت اتفاق نمی‌افتد ولی امیدآفرین است.

زهرا شیخی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، درباره مباحث مطرح شده در جلسه کمیسیون بهداشت اظهار داشت: رئیس انستیتو پاستور گزارش مباحث علمی، چالش‌ها، باید‌ها و نبایدهای بحث واکسن کرونا و کیت‌های تشخیص ویروس کرونا را در جلسه کمیسیون بهداشت ارائه کرد.


او ادامه داد: در این جلسه نمایندگان کمیسیون بهداشت و درمان مجلس سوالات و مباحثی داشتند که مفصل مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نتیجه مباحث این است که پروسه تولید واکسن قطعاً زمان‌بر ولی امید آفرین است.


سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: علی رغم مشکلات زیاد تحریم‌ها و همچنین ناشناخته بودن رفتارهای ویروس کرونا در کنار بحث ساخت واکسن باید از طریق تست‌های دقیق افراد مبتلا شناسایی و جداسازی صورت گیرد و همچنین همزمان به فکر ساخت داروهای موثر باشیم.


او گفت: باید موضوع بیماری کرونا مولتی فاکتوریال بررسی و برنامه ریزی شود، به این معنی که از وجوه مختلف باید کنترل و آموزش و پیشگیری صورت گیرد تا بتوانیم بر مهار آن فائق شویم که قطعاً همگرایی و هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف و تصمیم گیری‌های علمی و تخصصی نقش تعیین کننده‌ای در این موضوع دارند.


انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.