سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۹۲۰ آشیانه به منظور حمایت از پرندگان در بوستان های مشهد نصب شد

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: ۹۲۰ آشیانه ویژه پرندگان به منظور حمایت از تکثیر و حضور آنها در بوستان های مشهد ساخته و نصب شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی یعقوبی معاون خدمات شهری شهرداری مشهد با اشاره به ساخت آشیانه ویژه پرندگان در مشهد گفت: در حال حاضر یکی از معیارهای اصلی پایداری و داشتن رویکرد سبز در کلانشهرهای دنیا، توسعه و تقویت خرد زیستگاه های شهری و حضور فعال گونه‌های گیاهی و جانوری بومی در سطح شهرها و بهره گیری از خدمات اکوسیستمیک آنها در مدیریت شهری است و خوشبختانه مدیریت شهری مشهد در سالهای اخیر گام‌های موثری در این زمینه برداشته است.

او افزود: به همین منظور با توجه به اینکه حضور گسترده پرندگان در بوستان های شهری می‌تواند در کنترل بیولوژیک آفات و کم شدن بسیاری از هزینه های روزمره نگهداری فضای سبز و کاهش استفاده از سموم شیمیایی در محیط های شهری تأثیرگذار باشد؛ ساخت و نصب آشیانه های پرندگان، آبخوری و دانخوری در بوستان‌های شهر در دستور کار این معاونت قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه داد: تاکنون بالغ بر ۴۷۰ آشیانه ویژه گنجشک سانان و دیگر گونه ها با استفاده از ضایعات چوب ناشی از هرس درختان ساخته شده و در بوستان‌هایی نظیر وکیل آباد، ملت، پردیس، حجاب، طرق، غدیر و... نصب گردیده و کار نصب ۴۵۰ آشیانه دیگر نیز تا اواسط آذر ماه به اتمام خواهد رسید.

یعقوبی بیان کرد: علاوه بر آشیانه ها ، با توجه به اینکه در فصول سرد سال بسیاری از پرندگان با مشکل کمبود غذا و در طول سال با مشکلات کمبود منابع آبی مواجه هستند ۱۱۰ دانخوری و همچنین ۱۴۰ آبخوری ویژه پرندگان نیز تهیه و در نقاط مختلف شهر ، باتوجه به ملاحظات اکولوژیک ، جانمایی و نصب شده است.

او تصریح کرد: با توجه به آغاز فصل سرما و کاهش دسترسی پرندگان به غذا، از شهروندان مشهدی تقاضا می‌شود، به منظور حمایت از این مخلوقات خداوندی تلاش کنند، چرا که حمایت از پرندگان شهری تنها با همکاری و همراهی همه شهروندان امکان پذیر خواهد بود.
 
انتهای پیام//م.ج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.