سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در اوج شیوع کرونا؛

افزایش خدمات الکترونیکی به جامعه کار و تولید فارس

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس گفت: با اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی و ضرورت کاهش تردد‌های حضوری، زیرساخت ارائه خدمات الکترونیکی به جامعه کار و تولید و تعاونگران این استان افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: با اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی و ضرورت کاهش تردد‌های حضوری، زیرساخت ارائه خدمات الکترونیکی به جامعه کار و تولید و تعاونگران این استان افزایش یافته است.

سهراب مختاری با تاکید بر لزوم افزایش خدمات غیرحضوری بر بستر فضای مجازی، افزود: با شیوع کرونا زیرساخت ارائه خدمات الکترونیکی و غیرحضوری به ارباب رجوع در سطح این استان افزایش یافت و در حال حاضر متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس به آدرس اینترنتی https://fars.mcls.gov.ir/fa/mizkhdmat خدمات مدنظر خود را دریافت و حتی به‌صورت مستقیم با شماره تماس و شماره واتساپ مسئول مربوطه که در این سایت منعکس شده ارتباط برقرار و پاسخ دریافت کنند.

او اظهار کرد: در حال حاضر با شیوع بیماری کرونا، همه گیری این ویروس و صعود آمار‌های مبتلایان و فوتی‌ها در پیک سوم و چهارم این بیماری و اعمال محدودیت‌های جدید ترددی و حفظ سلامت شهروندان و پرسنل خدمات غیرحضوری و الکترونیکی به جامعه هدف ارائه می‌شود.

۱۴۱۷ خدمت الکترونیکی به اهالی فارس در زمانه شیوع کرونا

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس در ادامه به ثبت یک هزار و ۴۱۷ درخواست ارائه خدمت از ابتدای امسال تاکنون توسط جامعه کار و تولید این استان در سامانه میز خدمت غیرحضوری اشاره کرد و گفت: یک هزار و ۳۲۱ مورد از این درخواست‌‍‌ها توسط حوزه‌های مختلف این اداره کل پاسخ داده شده و ۸۶ مورد نیز در جریان است که طی روز‌های اخیر ثبت شده و در روز‌های آینده پاسخ داده خواهد شد.

او، بطور میانگین مدت زمان پاسخ به درخواست‌های ثبت شده در میز خدمت الکترونیک اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی این استان را بین ۲ تا ۳ روز عنوان کرد و افزود: نحوه ثبت درخواست ارایه خدمات ارباب رجوع در سامانه میز خدمت غیرحضوری این اداره کل بدین شرح است که ابتدا متقاضی وارد سامانه ارتباط با مردم و در ادامه میزخدمت غیرحضوری اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس شده و درخواست خود را در حوزه‌های مرتبط کاری ازجمله مدیریت، روابط کار، اشتغال، امور اجتماعی، تعاون و بیمه بیکاری را با درج مشخصات شخصی، شماره تلفن، خلاصه درخواست و آپلود مستندات ثبت کنند.

او ادامه داد: این تقاضا به‌طور مستقیم روی کارتابل مدیر مربوطه ارجاع و در ادامه مدیر هر بخش پاسخ داده و در صورت لزوم نیز به کارشناس مربوطه ارجاع داده خواهد شد.

مختاری بیان کرد: در زمان ثبت درخواست ارائه خدمات، کد رهگیری به متقاضی ارائه خواهد شد که با استفاده از آن امکان مشاهده پاسخ درخواست نیز امکان پذیر است.

مختاری اظهار داشت: با شیوع کرونا از ابتدای اسفندماه ۹۸، فارس اولین استانی در سطح کشور بود که درخواست افزایش خدمات غیرحضوری به ارباب رجوعان را به وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ارسال و همچنین نخستین استانی بودیم که این زیرساخت را پیاده سازی و اجرایی کرد به گونه‌ای که از اولین روز سال ۹۹ بستر کامل ثبت و پاسخ دهی به درخواست‌های غیرحضوری و الکترونیکی مردم در سطح استان پهناور فارس وجود داشت.

او تاکید کرد: اطلاعات مدیریت‌های مختلف و ستادی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان و ادارات شهرستانی ازجمله اطلاعات تماس، ایمیل و شماره‌های آن‌ها در فضای مجازی و واتساپ در سایت اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس بارگذاری شد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس ادامه داد: با شیوع موج قوی و گسترده بیماری کرونا در سطح جامعه و ضرورت حفظ و صیانت از سلامت نیروی کار و تلاش در سطح این استان با عمل به شعار دولت الکترونیک و با تقویت زیر ساخت‌ها و ایجاد بستر‌های لازم هرگونه خدمات از قبیل مشاوره‌های روابط کار و ثبت دادخواست (شکایت)، مشاوره و ثبت نام بیمه بیکاری، ثبت نام مشاغل خانگی، ثبت و تشکیل شرکت تعاونی، ثبت نام جشنواره امتنان از کارگران و واحد‌های نمونه و سایر خدمات دیگر به صورت تمام الکترونیکی و بدون نیاز به مراجعه حضوری به جامعه هدف ارائه خواهد شد.

او با بیان این مطلب که کارکنان این اداره کل در سطح استان فارس در اسرع وقت پاسخگوی سوالات و مشاوره‌های غیر حضوری جامعه هدف خواهند بود، گفت: تلاش داریم به منظور حفظ سلامت جامعه بزرگ کارگری، کارفرمایی و تعاونگران استان فارس، تمامی خدمات در راستای رسالت دولت الکترونیک بصورت غیرحضوری به مردم صورت پذیرد.

مختاری ادامه داد: براین اساس از تمامی کسانی که در این برهه حساس و بحرانی درخواستی از این اداره‌کل در سراسر استان پهناور فارس دارند خواهشمندیم در خانه بمانند و با استفاده از تلفن همراه هوشمند و اینترنت از خدمات غیرحضوری استفاده و در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخ خود را نیز دریافت کنند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس در پایان گفت: این تقاضا وجود دارد که جامعه کار، تولید، تعاونگران و اهالی این استان با هدف حفظ سلامت خود، خانواده و سایر شهروندان از تردد‌های غیرضروری در این شرایط خطرناک برای دریافت خدمات خودداری و خواسته خود را از بستر فضای مجازی پیگیری کنند.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.