سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان خبر داد:

کاهش ۶۰ درصدی تردد‌های درون شهری همدان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان از کاهش ۶۰ درصدی تردد‌های درون شهری همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سرهنگ «فرخ جمالی» رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: به دنبال اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند به منظور کنترل همه گیری ویروس کرونا و اعمال محدودیت‌های جدید، میزان سوانح رانندگی درون شهری همدان ۴۰ درصد کاهش یافته است.

او بیان کرد: با اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها و خلوت شدن معابر، آمار مربوط به سوانح درون شهری به ویژه سوانح جرحی کاهش قابل توجهی داشته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی اضافه کرد: اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها میزان تردد‌های درون شهری همدان را نیز بیش از ۶۰ درصد نسبت به پیش از اجرای این طرح کاهش داده است.

جمالی بیان کرد: پیش بینی محدودیت تردد از ساعت ۲۱ تا چهار صبح هم موجب کاهش ۹۰ درصدی تردد‌ها در این مقطع زمانی در سطح شهرستان همدان شده است.

او ادامه داد: تردد‌های درون شهری توسط عوامل پلیس راهور و دوربین‌های هوشمند ثبت تخلف رصد و نظارت می‌شود و در صورت مشاهده تردد خودرو‌ها در این ساعت از شبانه روز، طبق دستورالعمل ستاد ملی کرونا، تخلف خودرو‌ها ثبت و نسبت به اعمال قانون، اقدام می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی بیان کرد: در همین خصوص میزان تردد خودرو‌ها به ویژه موتورسواران در سطح شهرستان نیز به علت برودت هوا کاهش یافته و حتی تردد عابران پیاده نیز به علت نگرانی از ابتلا به ویروس کرونا و توصیه کارشناسان بهداشتی به ضرورت قرنطینه خانگی، کاهش چشمگیری داشته است.

جمالی تاکید کرد: مردم همراهی خوبی در اجرای طرح‌های انتظامی به ویژه طرح جامع مدیریت هوشمند و اعمال محدودیت‌ها داشته اند که باید از آن‌ها قدردانی کرد.

او بیان کرد: در طرح کنونی نسبت به محدودیت‌های اجرا شده از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، ورود خودرو‌های غیربومی به مرکز استان کاهش زیادی داشته و هم اینک در سه مبدا ورودی شهر همدان شامل پل فرهنگیان، پل بابک و سید جمال، ورود و خروج خودرو‌ها کنترل می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی درباره خودرو‌های متعلق به افراد بومی دارای شماره غیربومی نیز توضیح داد: افراد پس از خرید خودرو باید حداکثر تا ۱۰ روز نسبت به تعویض پلاک متناسب با محل سکونت خود اقدام کنند.

جمالی با بیان اینکه مرکز تعویض پلاک به مدت ۲ هفته تعطیل است، اظهار کرد: افراد تا زمان بازگشایی مجدد این مرکز و تعویض پلاک نباید از وسیله نقلیه شخصی دارای پلاک غیربومی برای تردد در سطح شهر استفاده کنند چراکه در غیر اینصورت تخلف آن‌ها توسط عوامل پلیس راهور و دوربین‌های هوشمند، ثبت و اعمال قانون می‌شود.

انتهای پیام/د.ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.