سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مصطفی کبیری:

هر رسانه با زبان خود مروج فرهنگ رضوی شود

معاون اخبار باشگاه خبرنگاران جوان با تأکید بر لزوم تعامل اصحاب رسانه برای ترویج فرهنگ رضوی گفت: هر رسانه با زبان خود مروج فرهنگ رضوی شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی کبیری در گفتگو با خبرنگار ما، فهم و درک صحیح گنجینه غنی رضوی را کلید ترویج مؤثر آن دانست و گفت: رسانه به واسطه ماهیتی که دارد، ابزار قدرتمندی است که جهان را کوچک و زمان را تسخیر کرده است.

اگر کسی در دنیای امروز از ابزار رسانه، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نتواند استفاده کند، آن فرد فقیر محسوب می‌شود؛ لذا رسانه به فهم ماهوی نیاز دارد و اینکه چگونه می‌توان از ابزار رسانه در ترویج فرهنگ رضوی استفاده کرد.

باید ببینیم آیا گنجینه‌ای از معارف رضوی را که با آن مواجه هستیم می‌شناسیم یا نه. امروزه و در شرایط کنونی، بستر درک این گنجینه ابزار رسانه است. باید انسان ۲۰۲۰ بتواند با این مفاهیم زندگی کند. در این حالت است که می‌توانیم بفهمیم آیا از رسانه استفاده درستی کرده‌ایم یا نه.

وی ادامه داد: ممکن است در بهره‌برداری از این گنجینه رضوی با مشکل روبه‌رو شویم. مشکل اول این است که ممکن است درکی از این مفاهیم نداشته باشیم. دوم اینکه توانایی تطبیق این مفاهیم را با شرایط زیستی نسل الان نداشته باشیم و سوم، شناختی ذهنی از ابزار رسانه نداشته باشیم.

معاون اخبار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) می‌تواند در کشف استعداد‌ها در زمینه تولید آثار رضوی مؤثر باشد منوط به اینکه برنامه‌ای برای بعد از انتخاب برترین‌ها داشته باشد. اگر افراد خلاق در حوزه آثار رسانه‌ای رضوی را شناختیم، باید بدانیم این هنوز شروع کار است. هدف‌گذاری برای استفاده از این استعداد‌ها از کشف آنان مهم‌تر است. جشنواره باید این را مدنظر قرار دهد.


بیشتر بخوانید


وی ادامه داد: جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) زمانی می‌تواند بر ارتقای کمیت و کیفیت آثار رضوی تأثیرگذار باشد که ببینیم آیا می‌توانیم از استعداد‌های کشف‌شده برای افق‌های ترسیم‌شده استفاده کنیم.

کبیری تأکید کرد: ما باید از این استعداد‌ها بهره کافی و لازم را ببریم و انباشت آثار متکثر با رویکرد‌های متفاوت هرچند می‌تواند حائز خلاقیت باشد، چون هدفمند نیست عمق پیدا نمی‌کند.

وی به لزوم فهم سبک و سیره رضوی برای ترویج آن تأکید کرد و افزود: برای ایجاد هم‌افزایی بین رسانه‌ها در راستای ترویج فرهنگ رضوی، لازم است برگزارکنندگان جشنواره برخوردی بی‌طرفانه و غیرسیاسی با رسانه‌ها داشته باشند، زیرا ما اجازه نداریم رسانه‌ها را بر اساس برچسب‌های تعریف‌شده قضاوت کنیم. نمی‌دانیم چه کسی در چه رسانه‌ای مورد قبول امام رضا (ع) است و آن فرد چقدر به حضرت ارادت دارد؛ لذا با اهالی رسانه باید وارد تعامل شد تا هر رسانه با زبان خود مروج فرهنگ رضوی شود. اینکه دنیای جوانان امروز ما فاصله بسیار زیادی با سبک زندگی رضوی دارد از کم‌کاری ماست.

معاون اخبار باشگاه خبرنگاران جوان در پایان گفت: اولویت‌های جشنواره برخاسته از اهداف ترسیم شده است و به نظر بنده، جشنواره باید فراهم کردن زمینه فهم بهترین بستر‌های ظریف ارتباطی با مخاطب فراگیر بر مبنای درک دقیق از سبک زندگی رضوی را اولویت کاری خود قرار دهد.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.