سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فخری: تمام کاروان‌های اعزامی به ژاپن برای المپیک واکسینه خواهند شد

رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی کمیته ملی المپیک گفت: المیپک توکیو قطعا برگزار خواهد شد و تمام افراد اعزامی به ژاپن واکسینه خواهند شد.

پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی کمیته ملی المپیک، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با تدابیر در نظر گرفته شده برای برگزاری المپیک توکیو گفت: المپیک ۲۰۲۰ توکیو که به علت شیوع ویروس کرونا به تاخیر افتاده است و کمیته بین المللی المپیک مقرر کرده است تحت هر شرایطی در سال ۲۰۲۱ برگزار شود، این پیش بینی صورت گرفته است که حتی اگر کشوری تا آن زمان واکسن ویروس کرونا به دستش نرسد با هماهنگی‌های لازم این واکسن برای کشور‌ها ارسال شود تا کاروان‌های شرکت کننده در مسابقات همه واکسینه شوند. حتی اگر بازهم واکسن به کشوری نرسد ۱۴ روز قبل وارد کشور ژاپن خواهد شد تا آنجا قرنطینه شوند. این جدیت در برگزاری المپیک امیدوار کننده است.

برگزاری اردو‌ها در استان‌های سفید کرونایی منوط به وجود امکانات است

او در مورد برگزاری اردو‌های تیم‌های ملی در استان‌های سفید از نظر شیوع ویروس کرونا گفت: با فدراسیون‌های ورزشی در ارتباط هستیم و برخی از آن‌ها به شهر‌های سفید کرونایی رفته‌اند و باقی نیز با توجه به شیوه نامه‌هایی که تنظیم شده است اردو‌های خود را آغاز کرده اند. برگزاری اردو‌ها در شهر‌های سفید منوط به این است که امکانات لازم در استان‌های مورد نظر وجود داشته باشد.

حتی در روز‌های سختی که همه جا تعطیل بود قهرمانان ما در حال تمرین کردن بودند

فخری در پاسخ به این سوال که شنیده می‌شود ورزشکاران در این دوران از نظر آمادگی جسمانی افت کرده اند گفت: المپیک آنقدر رقابت بزرگی است که خود ورزشکاران از همان روز اول و بعد از ایجاد شرایط خاص بعد با شروع کرونا به فکر تمرینات و شرایط آمادگی خود بوده اند. حتی در روز‌های سختی که همه جا تعطیل بود قهرمانان ما در حال تمرین کردن بودند. اتفاقا ورزشکارانمان از نظر آمادگی جسمانی در شرایط بسیار خوبی قرار دارند و مشکلی وجود ندارد.

ورزشکارن در این مدت از شرایط مسابقه دور بوده اند

او ادامه داد: با آغاز اردو‌ها نیز می‌توانیم بگوییم ورزشکاران از نظر تمرینی نیز در شرایط خوبی قرار گرفته اند و فقط از این لحاظ می‌توان نگران بود که هیچ ورزشکاری نه تنها در ایران بلکه در سرتاسر جهان در شرایط مسابقه قرار نگرفته است. شرایط مسابقات با تمرینات متفاوت است که آغاز برخی از لیگ‌ها نیز در حال کمک کردن برای رفع این مشکل است. امیدواریم از ابتدای سال ۱۴۰۰ شاهد آغاز رقابت‌های بین المللی باشیم و قهرمانانمان را به این مسابقات اعزام کنیم. در این مسابقات ورزشکاران محک جدی خواهند خورد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.