سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هواشناسی بوشهر درباره آغاز فعالیت سامانه بارشی از پنجشنبه هشدار داد

هواشناسی بوشهر از ورود سامانه بارشی از پنجشنبه به استان خبر داد که همراه با بارش باران، آبگرفتگی معابر، رعدوبرق، تندباد و مواج شدن خلیج فارس خواهد بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: از چهارشنبه با ورود سامانه بارشی به غرب و جنوب غرب کشور و شروع موج جدیدی از ناپایداری‌های جوی و دریایی، به تناوب پنجشنبه (۶ آذر) تا اواسط دوشنبه (۱۰ آذر) بر روی دریا و در سطح استان بیشتر قسمت‌های شمالی و مرکزی و در برخی ساعات مناطق جنوبی استان شاهد بارش باران، رگبار و رعد و برق (گاهی شدید) همراه با وزش باد شدید و گاهی تندباد‌های لحظه‌ای (بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت) پیش بینی می‌شود.

فرج الله شکوهی پور افزود: وقوع ناپایداری‌های جوی و دریایی در روز‌های شنبه و یکشنبه (۸ و ۹ آذر) شدت بیشتری خواهد داشت و در پی وزش بادشدید و تندباد لحظه‌ای، ارتفاع موج دریا افزایش می‌یابد.

او ادامه داد: با فعالیت این سامانه، شاهد آبگرفتگی معابر عمومی و مسیل‌ها در برخی مناطق، جاری شدن روان‌آب، بالا آمدن سطح آب  رودخانه‌های فصلی، اصابت صاعقه و ریزش تگرگ خواهیم بود و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی وجود دارد.


بیشتر بخوانید


مدیرکل هواشناسی استان بوشهر عنوان کرد: در این مدت از صعود به ارتفاعات خودداری شود و ضمن محکم کردن سازه‌های موقت، تابلو‌های تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها، از محصولات کشاورزی مراقبت شود.

شکوهی پور بیان کرد: با توجه به احتمال بارش تگرگ و بارش‌های رگباری در مناطق مستعد، اقدامات پیشگیرانه برای حفظ محصولات کشاورزی انجام گیرد.

او ادامه داد: با توجه به فعال بودن سامانه بارشی و وزش باد به نسبت شدید تا شدید و گاهی تندباد‌های لحظه‌ای در  روز‌های پنجشنبه (۶ آذر) تا پایان دوشنبه (۱۰ آذر) خلیج فارس و سواحل استان به تناوب مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: با توجه به اینکه در این مدت دریا مواج و گاهی طوفانی است باید از تردد‌های دریایی غیر ضروری پرهیز شود.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.