سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جزئیات فعالیت ۵ سرویس غیرحضوری تأمین اجتماعی اعلام شد

رئیس مرکز فناوری اطلاعات آمار و محاسبات سازمان تامین اجتماعی درباره جزئیات خدمات رسانی ۵ سرویس غیر حضوری این سازمان توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر ربیع زاده رئیس مرکز فناوری اطلاعات آمار و محاسبات سازمان تامین اجتماعی در نشست رونمایی از ۵ خدمت غیر حضوری این سازمان، اظهار کرد: قرار بر این است امروز از ۵ سرویس سازمان تامین اجتماعی که به صورت غیر حضوری کامل می‌شود، بهره برداری کنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از سرویس‌های غیر حضوری، سرویس ابلاغ مفاصا حساب به کارفرمایان است، افزود: این سرویس مخاطب زیادی داشت و درخواست غیرحضوری برای آن زیاد بود، پیش از این در صدور مفاصا حساب، اصالت سنجی و انتقال آن مشکل بود، اما با این اقدام سرعت وصول مطالبات افزایش داشته است.

ربیع زاده با اشاره به اینکه استعلام وضعیت مستمری و ارتباط بیمه شده با درمان، از دیگر خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی است، ادامه داد: برای استعلام وضعیت مستمری، مستمری بگیران می‌توانند از طریق سامانه خدمات غیر حضوری درخواست خود را ارائه دهند و صورت وضعیت خود را دریافت کنند.

وی افزود: با ارائه خدمات غیرحضوری، ۵۰۰ هزار نفر از تعداد مراجعات بیمه شدگان به این سازمان کاهش یافت و صدور یک میلیون سند که در اثر این سرویس تولید می‌شد، حذف شده است.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات آمار و محاسبات سازمان تامین اجتماعی سرویس تکمیل سوابق از دیگر سرویس‌های سازمان تامین اجتماعی است که غیر حضوری شده است، افزود: برای انجام این فرآیند که به تازگی برای بیمه شدگانی که سوابق ناقصی داشته‌اند فراهم شده بود، ۷ ایستگاه کاری باید طی می‌شد و فرد در حال حاضر وارد سامانه می‌شود و درخواست خود را وارد میکند و به صورت کاملا غیرحضوری است.

وی افزود: یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر سابقه کسری از ماه دارند و پیش بینی می‌شود حدود ۵۰۰ هزار نفر از این سرویس استفاده کنند.

ربیع زاده با بیان اینکه سرویس نام نویسی افراد تبعی از دیگر سرویس‌هایی است که غیر حضوری شده است، خاطرنشان کرد: ۱.۵ میلیون نفر به همین منظور به شعبه‌ها مراجعه کردند که این سرویس هم غیرحضوری شد و برای انجام این کار مراجعه، ثبت اطلاعات، استعلام و نام نویسی به صورت غیرحضوری انجام می‌شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۲
محسن
۲۰:۳۶ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
سلام یه فکری به حال کارافتاده های تامین اجتماعی کنید حقوقشون اضافه کنی اینا که نمی‌خواستم بیماربشن
حیدری
۱۵:۳۶ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
من بازشسته باسی سال سابقه با حقوق دو ملیون هشصد هزار تومان دارم یک ملیون صد از این حقوق قسط میدم چه جور با دو فرزند مجررد درخانه زندگی کرد الان سازمان برنامه و بوجه حقوق سال اینده مشخصکرده ما الان هرروز تورم داریم چه طور تا سال اینده تورم مشخصکردند ما در حال حاظر تورم روزانه بالا میره
مستمربگیر
۰۰:۲۷ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
یکدسایتی برای ثبت نامه وام کانون را اندازی کنید.کانون بازنشستگان تامین اجتماعی...چون باید درکانون پارتی داشت باشی تا وام دهند.
ناشناس
۲۲:۵۰ ۰۳ آذر ۱۳۹۹
باسلام لطفا حقوق ما مستمری بگیرها هم اضاف کنید اخه با این حقوق خیلی کم و با این همه گرونی چطور میشه زندگی کرد ما هنوز دختر وپسر بزرگ ومجرد وبیکار تو خونه داریم ترا بخدا ی فکری بحال ما بکنین
ناشناس
۲۰:۲۴ ۰۳ آذر ۱۳۹۹
متاسفانه من هیچوقت از توضیحات شما و قانون تامین اجتماعی سر در نیاوردم و توضیحات شما بدردم نخورد
ناشناس
۲۳:۴۶ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
آخ گفتی
ن ع
۲۰:۰۹ ۰۳ آذر ۱۳۹۹
از تبعیض دست بر دارید . همسان‌سازی حق مسلم و قانونی بازنشسته هاست . از ترفند متناسب سازی و دور زدن قانون و اجحاف در حق بازنشسته ها دیگر استفاده نکنید . من بیش از ۳۰ سال حق بیمه با ضریب ۲۷/ پرداخت کرده ام که در زمان بازنشستگی دست دزا کسی نشوم ولی متاسفانه مدیران رانت خوار بیمه مرا از کشوری به تامین اجتماعی تغییر دادند و حتی مابلتفاوت آن را ازم گرفتند . اما هم اکنون کشورها دارند به ریش من می خندند . نعلت به هر چه میر رانت خوار و دزد و اختلاسگر
جلال
۲۰:۰۰ ۰۳ آذر ۱۳۹۹
ما چیزی آز شما نمی‌خواهیم فقط حقوق مارا زیاد کنید
ناشناس
۱۹:۵۴ ۰۳ آذر ۱۳۹۹
خجالت داره فرق گذاشتن بین بازنشستگان
ناشناس
۱۹:۳۸ ۰۳ آذر ۱۳۹۹
در هفته بازنشستگان قرار شد مدیریت عامل تامین اجتماعی به باز نشستگان این سازمان حدود پنج درصد از سهام شستا را اهدا کنند. لطفا از مسئوولین تامین اجتماعی بخواهید، هر چه سریعتر قول شان را عملی کنند.
ناشناس
۱۵:۴۱ ۰۳ آذر ۱۳۹۹
خیلی برای بازنشسته ها زحمت کشیدید ولی اصل مطلب درست نکردید لااقل حقوق بازنشسته هارا با حقوق کارکنان تامین اجتماعی هماهنگ کنید
سالار
۱۸:۳۹ ۰۳ آذر ۱۳۹۹
هرگز اینکار را نخواهند کرد چون از ارث نه نه باباهاشون بهشون رسیده وحق الناس کیلویی چند.بقیه بمیرند مشکلی نداره