سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح پایش سلامت محله و خانواده محور در مهاباد

طرح پایش سلامت محله و خانواده محور با حضور نیرو‌های بهداشتی و همکاری بسیج در مناطق جنوبی شهر مهاباد همزمان با کل کشور آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، طرح پایش سلامت محله و خانواده محور به منظور مدیریت اپیدمی کووید ۱۹ مبتنی بر برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت با حضور سرپرست مرکز بهداشت و فرماندهان بسیج در مناطق پشت تپ باغ شایگان و اصحابه سفید و میدان استقلال کلید خورد.

قاسم امینی سرپرست مرکز بهداشت مهاباد با بیان اینکه طرح پایش سلامت محله و خانواده محور در مناطق جنوبی این شهرستان اجرا شد؛ اظهار کرد: کاهش ۳۰ درصدی میزان بستری شدگان در بیمارستان‌ها طی یک ماه، کاهش ۵۰ درصدی در مدت سه ماه و کاهش ۱۰ درصدی فوتی‌ها در یک ماه و ۴۰ درصدی در مدت سه ماه از اهداف اصلی این طرح است.

امینی افزود: ۲ اکیپ شامل نیرو‌های بهداشت محیط و حرفه‌ای و پیشگیری از بیماری‌ها و کارشناس آموزش، در قالب نیرو‌های مراقبتی در زمینه شناسایی مبتلایان و مراقبت از باقی افراد خانواده خدمات رسانی و اکیپ آموزشی هم راهنمایی‌های لازم برای پیشگیری را به همشهریان  ارائه می‌کند.

نوذری مسئول حوزه دو بسیج شهری مهاباد نیز در این زمینه گفت: درقالب رزمایش شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، برابر تفاهم نامه وزرات بهداشت با بسیج مستضعفان کشور نیرو‌های مردمی بسیج با همکاری کارکنان مرکز بهداشت، بصورت محله به محله اقدام به شناسایی، آموزش و اقدامات مراقبتی از مبتلایان به کووید ۱۹ خواهند کرد. شناسایی مبتلایان و قطع زنجیره انتقال کرونا، هدف اصلی این طرح است.

این طرح تا پایان سال در تمامی محلات شهرستان مهاباد ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام / س خ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.