سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی خبر داد:

ابلاغ اعتبار ۸۰ میلیارد ریالی کمک سرانه آموزشی به مدارس استثنایی کشور

حسینی از ابلاغ اعتبار ۸۰ میلیارد ریالی کمک سرانه آموزشی مدارس استثنایی طی چند روز آینده خبر داد.

به گزارش  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، جواد حسینی، رئیس سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی در هشتمین نشست شورای معاونان این سازمان اظهار کرد: یکی از برنامه‌های سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک با دستگاه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد بوده که در این راستا ۷ تفاهم‌نامه منعقد شده است. مراحل انجام بیش از ۲۰ تفاهم‌نامه دیگر ازجمله تفاهم با سازمان بهزیستی، وزارت بهداشت نیز در حال انجام است.

حسینی خواستار نظارت مستمر شورای معاونین بر اجرایی شدن برنامه‌های سه بسته تحولی سازمان آموزش ‌و پرورش استثنایی شد و گفت: بر اساس بسته تحولی مدرسه انطباقی ۳۲ مدرسه پذیرا و ۳۲ مدرسه اوتیسم در استان‌های کشور باید به‌صورت الگویی و در سال جاری مناسب‌سازی به لحاظ فضا و شیوه‌های آموزش شوند.

او افزود: پیگیری اخذ اعتبار لازم از سازمان نوسازی مدارس و مرکز امور بین‌الملل وزارت آموزش ‌و پرورش برای مناسب‌سازی این مدارس باید با جدیت دنبال شود.

رئیس سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی با بیان اینکه بر اساس برنامه نهضت توان‌افزایی در سال جاری ۱۰ هزار نفر از دانش آموزان استثنایی از تجهیزات آموزشی و توان‌بخشی بهره‌مند خواهند شد، افزود: بخشی از اعتبار لازم برای این برنامه از طریق بنیاد برکت و برخی بانک‌ها تأمین خواهد شد و هفته معلولین فرصت بسیار خوبی برای جلب مشارکت سایر نهاد‌ها و خیرین در این زمینه است.

راه‌اندازی پایگاه جامع آموزش در ۷ استان کشور 

حسینی خواستار راه‌اندازی پایگاه جامع آموزش در تمامی استان‌ها شد و افزود: در ۷ استان کشور این پایگاه‌ها راه‌اندازی شده است و با تدوین شیوه‌نامه اجرایی به‌زودی در بقیه استان‌ها نیز پایگاه جامع آموزش با تکیه‌بر شیوه‌های آموزش مجازی راه‌اندازی خواهد شد.

رئیس سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی یکی از مشکلات آموزش‌های مجازی را عدم دسترسی دانش آموزان به وسایل ارتباطی دانست و افزود: مدلی باید طراحی شود تا همه جامعه برای تأمین امکانات فناوری موردنیاز دانش آموزان به‌صورت هماهنگ و نظام‌مند بسیج شوند.

او افزود: میزان گوشی و تبلت مورد نیاز، نحوه مشارکت نظام‌مند همه سطوح جامعه و نحوه تأمین و واگذاری این تجهیزات نیز باید در این مدل دیده شود.

حسینی در پایان با اشاره به برنامه سنجش آمادگی جسمانی و پیشرفت تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان گفت: علی‌رغم شرایط کرونایی هدف ۹۹ درصدی سنجش نوآموزان محقق شده است و فقط تعداد محدودی از نوآموزان نوبت‌گیری یا سنجش نشده‌اند که ادارات استثنایی استان‌ها پیگیر پوشش تمامی نوآموزان در برنامه سنجش خواهند بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.