سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزون بر ۵۵۰۰ نفر در سیستان و بلوچستان به کرونا مبتلا شدند

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: شمار مبتلایان به کرونا در سیستان‌وبلوچستان با سیر صعودی به پنج هزار و ۵۲۱ نفر رسید.

دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهار داشت: تاکنون ۲۰۴ نفر از مردم سیستان و بلوچستان که بر اساس معیار‌های آزمایشگاهی ابتلای آنان به بیماری کووید ۱۹ به اثبات رسیده بود نیز جان خود را از دست دادند.

او ادامه داد: اگر چه تعداد مرگ و میر ناشی از این بیماری در آبان ماه از تعداد موارد فوت در تیرماه سالجاری اندکی کمتر بوده است، اما عملکرد موفق‌تر بخش درمان و فراهم کردن امکانات بستری و ارائه خدمات مطلوب به بیماران دلیل مناسبی برای کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نیست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: بر اساس پیش بینی‌های اپیدمیولوژیک، در صورتی که تغییر جدی در سبک زندگی فردی و اجتماعی مردم دنیا رخ ندهد در ماه‌های آتی هم شاهد استمرار این روند افزایشی خواهیم بود.

هاشمی افزود: این روز‌ها تقریبا همه افراد جامعه علائم اصلی بیماری کرونا را می‌شناسند و می‌دانند که برای حفاظت از خودشان در مقابل بیماری کرونا باید اصول بهداشت فردی و آداب تنفسی از قبیل استفاده مستمر از ماسک، حفظ فاصله ایمن با دیگران، حضور نیافتن در تجمعات غیرضروری و شستشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون را رعایت و تاجائی که می‌توانند در محل زندگی و کار خود تهویه مناسب هوا را تسهیل کنند.

او  تاکید کرد: علاوه بر موارد یادشده، شناسایی و جداسازی افراد مبتلا از افراد سالم نیز برای پیشگیری از چرخش ویروس در جامعه ضرورت دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تصریح کرد: نظام بهداشت و درمان از تمام ظرفیت‌های خود برای شناسایی به موقع بیماران استفاده خواهد کرد و راه اندازی ۱۵ مرکز غربالگری سرپایی در شهرستان‌های زاهدان، خاش، میرجاوه، سیب و سوران و سراوان به همین منظور مورد توجه قرار گرفته است.

هاشمی ابراز امیدواری کرد با اجرای طرح مراقبت و بیماریابی خانه به خانه که با کمک بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی اجرا می‌شود توفیق بیشتری در زمینه شناسایی موارد مثبت جدید داشته باشیم.

او بیان کرد: از امروز محدودیت‌های جدید ابلاغ شده از سوی ستاد ملّی مبارزه با کرونا در شهر‌های قرمز، نارنجی و زرد استان اعمال خواهد شد و موفقیت این برنامه‌ها همچنان منوط به مشارکت و همکاری صمیمانه و مسوولانه هم استانی هاست.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.