سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده تربت حیدریه:

ورودی‌های شهر تربت‌حیدریه ساماندهی می‌شود

نماینده تربت‌حیدریه، زاده و مه ولات گفت: ورودی‌های شهر تربت‌حیدریه با هدف جذب و ماندگاری گردشگر ساماندهی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محسن زنگنه نماینده تربت حیدریه زاوه و مه ولات در در نشست با فعالان حوزه گردشگری این شهرستان گفت: گردشگری می‌تواند اقتصاد شهر تربت‌حیدریه را به تکاپو وادارد و این نیازمند ایجاد تشکلی قوی با حضور همه فعالان گردشگری سه شهرستان تربت‌حیدریه، زاوه و مه ولات و فعال شدن سامانه سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری این شهرستان‌ها است.

او افزود: مرمت و احیای آثار تاریخی به‌ویژه ساماندهی بافت تاریخی شهر تربت‌حیدریه می‌تواند علاوه بر جذب گردشگر و معرفی شایسته هویت تاریخی شهر، باعث رونق و شکوفایی اقتصاد مردم محلی شود و در این راستا مغازه‌داران و غرفه داران بازار‌های سنتی هم باید در نماسازی سنتی طبق طرح میراث فرهنگی مشارکت کنند و حتی کاربری کاروانسرا‌ها که در حال مرمت است نیز باید باهدف تکمیل زنجیره جذب گردشگر باشد.

نماینده مجلس ادامه داد: هم‌چنین بخش بایگ به‌عنوان نگین گردشگری شهرستان و استان می‌تواند با معرفی شایسته ظرفیت‌ها و جذب گردشگر اقتصاد منطقه را شکوفا کند، البته نیاز است که سایر قابلیت‌های شهر به‌ویژه پیگیری ثبت جهانی شهر بایگ و روستای بسک، بهره‌برداری مناسب از معادن عقیق شهر بایگ نیز پیگیری شود.

زنگنه بیان کرد: برای حمایت از ظرفیت‌های گردشگری روستایی نیز باید نقشه مطالعاتی و سرمایه‌گذاری روستا‌های هدف گردشگری به‌ویژه رودمعجن، حصار و نسر تهیه شود.

او تصریح کرد: چاپ نقشه، بروشور و اقلام تبلیغاتی، تهیه نرم‌افزار جامع گردشگری و همچنین استفاده از امکانات فضای مجازی را از ضروریات جهت معرفی جاذبه‌های شهرستان است.

انتهای پیام/ا. غ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.