سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از وسایل گاز سوز درست استفاده کنیم

با توجه به اینکه دمای هوا رو به کاهش است، استفاده از وسایل گازسوز بیشتر می‌شود، بنابراین باید با استفاده صحیح از این وسایل از رخدادن حادثه جلوگیری کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  استفاده درست از وسایل گاز سوز همیشه ضروری است اما در فصول سرد سال اهمیت بیشتری دارد.

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان بوشهر گفت: شعله‌های آبی گاز به همان میزان که ما را در فصل سرما گرم و محیط را برایمان آرام بخش می‌کند به همان اندازه نیز می‌تواند تهدید کننده جان و مالمان باشد و از این رو در استفاده از دستگاه‌های گازسوز رعایت نکات ایمنی نباید فراموش شود.

عباسی اطمینان یافتن از درست کار کردن وسایل گاز سوز را نکته‌ای قابل توجه دانست و ادامه داد: مصرف کنندگان باید وسایل گازسوز خود را به متخصصین امر و بازرسین  برای کنترل و رفع عیب نشان دهند.

او افزود: مشترکین باید از سلامت و استاندارد بودن دودکش و بخاری اطمینان  پیدا یابند و با دقت در نصب اتصالات لوازم گازسوز، از خطر نشت گاز پیشگیری کنند.


بیشتر بخوانید


رئیس روابط عمومی شرکت گاز بوشهر تاکید کرد: شهروندان قبل از نصب بخاری با رعایت نکاتی ساده می‌توانند از بروز حوادث جلوگیری کنند که  آویختن وزنه‌ای به نسبت سنگین به داخل دودکش و هدایت آن از دهانه خروجی دودکش به طبقات پایینی یکی، از راه‌های پیشنهادی برای کسب اطمینان از باز بودن مسیر لوله است.

عباسی یکی دیگر از روش‌های صحیح برای کسب اطمینان از نصب وسیله گازسوز را لمس دودکش وسیله گازسوز اعلام کرد و گفت: لوله بخاری خود را لمس کنید و درصورتی که گرمای آن را احساس نکردید، فوری بخاری را خاموش و اشکال را برطرف کنید زیرا دودکشِ سرد، زنگ خطری است که نشان می‌دهد گاز‌های سمی وسیله گازسوز در خانه شما در حال انتشار است.

او عنوان کرد: طـول شلنگ گاز نباید حداکثر از ۱۲۰ سانتی متر بیشتر باشد. استفاده از شلنگ‌های بلند برای رساندن گاز به نقاط مختلف منزل بسیار خطرناک است و باید از این کار خودداری کرد.

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان بوشهر، سردرد، ضعف جسمانی، سرگیجه و بی قراری، تهوع و استفراغ، خمیازه کشیدن بیش از حد و کاهش دید از نشانه‌های عمومی مسمومیت‌ها برشمرد و افزود: حالت خواب آلودگی شدید، کسلی، خستگی و کاهش قدرت عضلانی از نشانه‌های اولیه مسمومیت در افراد به شمار می‌رود. چنانچه افراد در این مرحله متوجه چنین علایمی شدند، با خارج شدن از فضای آلوده می‌توانند از پیشرفت مسمومیت پیشگیری کنند.

عباسی بیان کرد: یکی از نکات بسیار ساده‌ای که خطرآفرین است؛ قرار گرفتن پرده، لباس، رختخواب، ظروف پلاستیکی و سایر اشیای قابل اشتعال در نزدیکی بخاری است که می‌تواند سبب وقوع آتش سوزی در منزل شود.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.