سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نخستین برف در مشهد و کلات به زمین نشست

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: برف در مشهد و کلات به زمین نشست و باران ۱۵ شهرستان خراسان رضوی را فرا گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، زهرا آهنگرزاده کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بیشترین بارندگی از دیشب تاکنون در تربت‌حیدریه با ۱۳ میلیمتر و پس از آن در فریمان و بردسکن با ۱۰ میلیمتر رخ داده است و در مشهد و کلات هم به ترتبب سه و دو سانتیمتر برف به زمین نشسته است.

او افزود: این بارش‌ها در قوچان، سرخس، سبزوار، چناران، نیشابور، کاشمر، تربت‌جام، خواف، جغتای و تایباد هم گزارش شده است.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: بارش‌های فراگیر که از ظهر دیروز همراه با رعد و برق آغاز شده است تا صبح دوشنبه ادامه دارد.

آهنگر زاده بیان کرد: در این مدت بارش پر حجم برف و باران همراه با کاهش محسوس دمای هوا، ایجاد رواناب و احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها، مه آلودگی و کاهش دید پیش بینی شده است.

او با اشاره به کاهش حدود ۱۰ درجه‌ای دمای هوا در خراسان رضوی تصریح کرد: میانگین دمای هوای امروز مشهد دو درجه پیش بینی شده است که نسبت به دیروز نه درجه کاهش دارد.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی تاکید کرد: میانگین دمای هوا در خراسان رضوی از فردا روند افزایشی خواهد داشت بطوریکه بیشینه دمای هوای مشهد در روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه این هفته به ترتیب به هفت و ۱۱ درجه سلسیوس خواهد رسید.

آهنگر زاده اظهار کرد: کمینه دمای هوای مشهد دیشب دو درجه زیر صفر بود که امشب به چهار درجه زیرصفر کاهش می‌یابد.

او افزود: چناران با کمینه دمای هوای پنج درجه زیر صفر و داورزن با بیشینه دمای هوای ۱۲ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستانهای خراسان رضوی در ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: بیشترین شدت وزش باد در این مدت در بجستان با سرعت ۴۷ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.
 
انتهای پیام// ف.ک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.