سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعیین سرکرده جدید القاعده در شمال آفریقا

گروه تروریستی القاعده سرکرده جدید خود را در شمال آفریقا تعیین کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، پایگاه «سایت» که ویژه رصد افراط‌گرایان در اینترنت است اعلام کرد که شاخه القاعده در شمال آفریقا سرکرده جدیدی انتخاب و تاکید کرده است که «عبدالمالک دروکدال» سرکرده سابق این شاخه به دست ارتش فرانسه در ژوئیه گذشته هدف قرار گرفته است.

این پایگاه که دفتر اصلی آن در آمریکاست، افزود: القاعده در کشور مغرب برای نخستین بار تصویر جسد سرکرده سابق خود را در ویدئویی به نمایش گذاشت.

ارتش فرانسه دروکدال را پس از هفت سال پیگرد در منطقه ساحل در مالی هدف قرار داد و او را به هلاکت رساند، اما این گروه تروریستی مرگ سرکرده خود را تکذیب می‌کرد.

شاخه القاعده در شمال آفریقا اعلام کرد که پس از هلاکت دروکدال تروریست الجزائری دیگری به نام «مجاهد یزید مبارک» را که «ابو عبیده یوسف العنابی» معروف است، به عنوان جانشین او تعیین کرده اند.

گروه تروریستی القاعده همچنین اعلام کرد که «پاتریی ستوکلی» شهروند سوئیسی که در ژانویه ۲۰۱۶ در شهر تمبکتو مالی ربوده بودند را به قتل رساندند.

این در حالی است که برخی رسانه‌ها مدعی مرگ ایمن الظواهری، سرکرده گروه تروریستی القاعده شدند. بر این اساس، این رسانه‌ها اعلام کردند احتمالاً الظواهری یک ماه پیش دچار مرگ طبیعی شده است.

ایمن الظواهری که اصالت مصری دارد یک پزشک و از نظریه پردازان شبکه تروریستی القاعده است. وی پس از مرگ اسامه بن لادن، رهبر سعودی پیشین القاعده، سرکردگی این گروه را برعهده گرفت.

انتهای پیام/

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.