سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیام تسلیت چهره‌های سیاسی کرمان در پی درگذشت آیت الله جعفری

چهره‌های سیاسی و قضایی استان کرمان طی پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت آیت الله جعفری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سابق کرمان را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، آیت الله سیدیحیی جعفری نماینده ولی فقیه و امام جمعه سابق کرمان، عصر روز شنبه یکم آذرماه در سن ۸۹ سالگی بر اثر کهولت سن به ملکوت اعلی پیوست.

به همین مناسبت، چهره‌های سیاسی و قضایی پیام‌های تسلیتی صادر کردند که متن پیام‌ها به شرح زیر است:

پیام تسلیت امان الله علیمرادی نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری

انا لله و انا الیه راجعون

حضرت آیت‌الله سید یحیی جعفری به لقاءالله پیوست.

ارتحال این عالم وارسته، مبارز، انقلابی، ساده زیست، مردم دار و پدر معنوی دیار کریمان را به محضر رهبر معظم انقلاب و مردم شریف استان کرمان، حوزه‌های علمیه استان، دوستان و ارادتمندان و خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می‌کنم.

این عالم بزرگوار قبل از انقلاب در کرمان در صف اول مبارزه با طاغوت بودند و بعد از پیروزی انقلاب نزدیک چهار دهه در جایگاه امامت جمعه کرمان و نمایندگی ولی فقیه در استان در هدایت به صراط مستقیم انقلاب ثابت قدم بودند و برای مردم و مسئولین و روحانیت پدری کردند.

به یقین مردم کرمان هرگز خیر خواهی، کرامت، صفا، اخلاص، سلامت نفس این سید جلیل القدر را از یاد نمی‌برند و برای طلاب و حوزویان اسوه خواهند ماند.

از خدای تعالی برای ایشان علو درجات در اعلی علیین و برای همه صاحبان این مصیبت جانسوز، صبر درخواست می‌کنم.

پیام تسلیت محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی

إِنَّا للّه وإِنّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ

خبر درگذشت عالم ربانی حضرت آیت الله جعفری نماینده سابق ولی فقیه دراستان و امام جمعه پیشین کرمان باعث تاثر وتالم فراوان گردید

سوابق ارزشمند مبارزاتی آیت االله جعفری در زمان طاغوت و‌نقش بسزای ایشان در پیروزی انقلاب و حضور ارزشمند در دوران دفاع مقدس و همکاری صمیمی با سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی در لشکر ۴۱ ثارا… و نیز زحمات و خدمات بی شاعبه ایشان در چهار دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ذهن مردم کرمان ماندگار خواهد ماند.

بی شک رمز موفقیت ایشان در این سال‌ها اخلاص، ساده زیستی و دوری از تجملگرای و ذخارف مادی و ارتباط صمیمی با مردم بود که باید که باید این سبک وسیاق ساده زیستی الگو باشد تا استمرار یابد.

اینجانب درگذشت این مجاهد وارسته و نمونه بارز ولایتمداری را به مقام معظم رهبری و بیت شریف ایشان و همچنین مردم عزیز کرمان تسلیت عرض می‌نمایم و از درگاه خداوند متعال برای خانواده مکرم و بستگان این عالم ربانی و برای ایشان علو درجات را مسئلت می‌نمایم.

متن پیام یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و‌اناالیه راجعون

خبر ارتحال آیت الله سید یحیی جعفری از روحانیون مبارز انقلابی با بیش از ۴۰ سال سابقه نمایندگی ولی فقیه در استان و امامت جمعه کرمان موجب تأثر وتاسف گردید.

آیت الله سید یحیی جعفری، عالم جلیل القدر، وارسته و ربانی، مومن و انقلابی، سالیان طولانی از عمر پر برکت خود را در مسیر وحدت، تقویت بنیان مذهبی و آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی صرف کرده و همواره منشا آثار و برکات و خدمات فراوانی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی بودند که ثمرات آن ماندگار و در آخرت ذخیره‌ای پربار خواهد بود.

اینجانب ضایعه درگذشت آیت الله سید یحیی جعفری را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی)، علما و روحانیون، بیت گرامی آن مرحوم و مردم ولایتمدار کرمان تسلیت عرض کرده و از پیشگاه خداوند متعال برای آن فقید سعید علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت می‌نمایم.

پیام تسلیت محمـّدجواد فـــدائی، استاندار سابق کرمان

بسم الله الرّحمن الرّحیم

اذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ

تاریخ کرمان مجاهدت‌های عالم جلیل‌القدر، آیت‌الله سیّدیحیی جعفری (قدّس سرّه) را بر تارک زمان ثبت نموده و هرگز فراموش نخواهد کرد. آن مرحوم، ۳۷ سال با صلابت و دلسوزی، به عنوان نمایندۀ حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظّم رهبری در استان کرمان، با مدارا، جهاد، روشنگری و ارشاد، عامل ایجاد همگرایی و وفاق گروه‌ها و مردم، استوانۀ استوار نظام اسلامی و تکیه‌گاه مطمئن تحکیم گفتمان انقلاب اسلامی در استان کرمان بود. در همۀ این سال‌ها «تؤمنون بالله و رسوله و تجاهدون فی سبیل الله باموالکم و انفسکم» بر جانش نشسته بود و اکنون پس از سال‌ها خدمت به مردم، روح بلندش به حکم وعدۀ الهی، در بارگاه حضرت حق مهمان است.  

باور دارم که ایشان، در روز‌های مبارزه برای شکل‌گیری انقلاب، در نشر گفتمان امام و انقلاب مددکار و مرشد جوانان و از جمله اینجانب و در روز‌های پس از انقلاب، در مواضع مختلفی که بنده توفیق خدمت داشتم، به ویژه در استانداری کرمان، تکیه‌گاه مدیران و نظام اجرایی، قانون‌گذاری و قضائی استان بودند.

اینجانب با قلبی غمگین و با یادکرد از نقش‌آفرینی کم‌بدیل آن عالم ربّانی، رحلت آن فقید سعید را به مقام معظّم رهبری، علمای عظام، امام جمعۀ محترم کرمان، ائمّۀ محترم جمعه و جماعات در سراسر استان، نمایندگان عالی و کارکنان قوای سه‌گانه در استان، فرماندهان و نیرو‌های جهادگر نظامی و انتظامی استان، اصحاب فرهنگ و رسانه و همۀ مردم نجیب و شریف سراسر استان و به ویِژه به بیت مکرّم آن مرحوم تسلیّت عرض نموده و از بارگاه الهی برای آن فقید مجید، رحمت واسعۀ الهی و برای دوستداران و بازماندگانش صبر جزیل مسئلت دارم.

پیام تسلیت سیدمهران عالم زاده شهردار کرمان

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ  

خبر درگذشت عالم بزرگ و مجاهد نستوه، حضرت آیت‌الله سیدیحیی جعفری، نماینده سابق، ولی فقیه در استان و امام جمعه سابق کرمان، که عمر گران‌بهای خود را صرف تهذیب نفس، مبارزه با ظلم و خدمت به دین و ترویج فرهنگ اسلامی کرد، موجب تأثر و تألم فروان گردید.  

ایشان، مصداق بارز «العُلَماءُ اُمَناءُ الرُّسُلِ» و ازجمله یاران نهضت امام خمینی (ره) و از مبارزان و مجاهدان انقلابی، و عارفی وارسته بود که در مسیر کمال انسانی و ترویج صفات الهی در جامعه گام برمی‌داشت.  

حضرت آیت‌الله سیدیحیی جعفری، عالمی دینی از بین توده‌های مردم بود که سال‌ها به‌عنوان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، در سنگر نماز جمعه حضور داشت و موجب استحکام ارکان مختلف نظام اسلامی در استان کرمان بود.  

ایشان، در میدان خطر و دشواری، خطرپذیر؛ در دفاع از عزت و شرافت مردم، پیشتاز و در ترویج اسلام ناب محمدی (ص)، پیشگام بود و در تقویت جایگاه رهبری و انقلاب اسلامی ایران در استان کرمان، تأثیر بسزایی داشت.

اینجانب فقدان این عالم بزرگ و صاحب فضل و کرامت را به مردم شریف کرمان تسلیت و تعزیت می‌گویم و از درگاه پروردگار متعال، برای آن عالم جلیل‌القدر، رحمت الهی و علو درجات و برای بازماندگان محترم و مردم ولایتمدار کرمان، صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم.

پیام تسلیت مدیر کل اداره اوقاف وامور خیریه کرمان به مناسبت ارتحال آیت الله جعفری

مدیر کل اداره اوقاف وامورخیریه استان کرمان طی پیامی ارتحال عالم مجاهد آیت الله جعفری امام جمعه سابق کرمان را تسلیت گفت.

حجت الاسلام علی جلالی مدیر کل اداره اوقاف وامورخیریه استان کرمان طی پیامی ارتحال عالم مجاهد آیت الله جعفری نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه سابق کرمان را تسلیت و تعزیت گفت.

متن پیام بدین شرح است:
بسمه تعالی

إِنَّا لِلَّٰه وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

ارتحال ملکوتی عالم وارسته؛ ربانی وپرهیزکار حضرت آیت الله حاج سید یحیی جعفری (رحمة الله علیه) را محضر امام زمان (عج)؛ مقام معظم رهبری؛ بیت مکرم ایشان؛ حوزه‌های علمیه ومردم شریف ومؤمن کرمان  تسلیت می گویم.

یقیناً خدمات ارزشمند آن عالم مجاهد جلیل القدر در استان کرمان ودفاع ایشان از ارزش‌های اسلامی، انقلاب، ولایت فقیه، ترویج ونشر معارف نورانی اهل بیت (علیهم السلام)، مبارزه با بدعت‌ها وانحرافات و تربیت شاگردان فاضل خاطره ماندگار از آن عالم ارزشمند است که باقی خواهد ماند و ثمره این مجاهدات باقیات الصالحات برای آن شخصیت بزرگوار است.

از خداوند منان علوّ درجات  را برای آن فقید سعید مسئلت دارم.

پیام تسلیت  زاهدی در پی ارتحال آیت الله جعفری

محمد مهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در پیامی ارتحال عالم فرزانه، آیت الله سید یحیی جعفری را تسلیت گفت.

متن پیام:

انالله و انا الیه راجعون

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ.

هرگاه عالمی از دنیا برود رخنه‌ای جبران ناپذیر در اسلام ایجاد می‌شود که تا روز قیامت هیچ چیز آن را فرو نمى ‏پوشد.

ضایعه درگذشت عالم ربانی، مبارز و مجاهد نستوه دوران ستمشاهی و یار امام و پشتیبان رزمندگان لشکر ۴۱ ثارالله در هشت سال دفاع مقدس، نماینده، ولی فقیه و امام جمعه فقید کرمان را به محضر رهبر معظم انقلاب، علمای عظام و روحانیت معظم، مردم شریف استان کرمان، و بیت مکرم ایشان تسلیت عرض می‌نمایم.

صداقت و صمیمیت، ساده زیستی و مردمداری، از جمله خصیصه‌های بارز آیت الله جعفری بود. مشی پدرانه ایشان در حل و فصل مسائل و اختلافات و چالش‌های استان، همیشه کارگشا بود و موجب تحبیب قلوب و همگرایی افراد و جریان‌های سیاسی در مسیر خدمت به مردم بود. می‌توان به جرأت گفت آیت الله جعفری به معنای واقع، عبد صالح خدا بود.

از خداوند متعال برای آن عالم فقید، علوّ درجات و همنشینی با اجداد طاهرینش مسئلت دارم. برای بیت مکرّم و بازماندگان، سلامتی، صبر و اجر جزیل خواستارم.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.