سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصناف اصفهان در اجرای محدودیت‌ کرونایی مشارکت خوبی دارند

رییس اتاق اصناف استان اصفهان گفت: اصناف استان اصفهان تابع اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی بوده و تاکنون در همراهی انجام این مهم نمونه بوده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رسول جهانگیری رییس اتاق اصناف استان اصفهان افزود: هر زمان که متولیان امور تصمیمی گرفتند اصناف در صف اول اجرای آن قرار داشتند و در اجرای محدودیت‌های جدید کرونایی باید صحبت‌های برخی صنوفی که به علت داشتن مشکلات نظیر داشتن چک، ملک و منزل استیجاری را شنید، ولی تابع هستند و همراهی می‌کنند.

رییس اتاق اصناف استان اصفهان سهم اصناف در انتشار شیوع ویروس کرونا بین ۱۰ تا ۱۲ درصد اعلام و اضافه کرد: اصناف کمترین اثر نقل و انتقال این بیماری را دارد.

او تصریح کرد: بنا به اعلام وزارت بهداشت بیشترین انتقال این ویروس ۵۱ درصد توسط خانواده‌ها و دورهمی‌های خانوادگی و ۲۱ درصد حمل و نقل صورت می‌گیرد و در محموع ۲۱ درصد توسط ادارت دولتی و اصناف ممکن است انتقال یابد.

جهانگیری تاکید کرد: برای تحقق کامل اجرای طرح محدودیت‌های جدید کرونایی با در نظر گرفتن همه جوانب و پیامد‌های ذیربط باید کار فرهنگی و زیرساختی در همه امور به ویژه خانواده‌ها صورت گیرد.

به تاکید او این طرح نباید بازخورد و جنبه تبلیغاتی و رسانه‌ای داشته باشد.

جهانگیری با اشاره به اجرای طرح غربالگری خانواده‌ها که قرار است توسط سپاه و بسیج به صورت محله‌محور اجرا شود، گفت: باید در این زمینه کار کنیم نه این که کسب و کار‌های مردم را کامل ببنیدبم بنابراین باید متولیان فرهنگی به میدان بیایند و فرهنگ سازی را در این زمینه توسعه دهند.

رییس اتاق اصناف استان اصفهان با اشاره به اینکه ۳۰۰ پاساژ موجود اصفهان فعالیت شان به مدت ۲ هفته متوقف شده است، گفت: ۵۰ درصد صنوف استان در پاساژ‌ها قرر دارند و تعطیل شده‌اند.

او از مسوولان ستاد کرونا خواست برای اصناف به اندازه سهم آن‌ها در شیوع کرونا محدودیت بگذارند و بر روی موارد دارای بیشترین فراوانی، سرمایه‌گذاری کنند و در تصمیمات بعدی کارشناسی‌تر عمل کنند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.