سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

علایم درگیری ریه با کرونا چیست؟

کارشناس گسترش و بیماری‌های ستاد مرکز بهداشت مهاباد گفت: شروع علائم بالینی مانند سرفه نشانه درگیری دستگاه تنفسی (ریه) است.

عبدالله نژاد کارشناس گسترش و بیماری‌های ستاد مرکز بهداشت مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: کووید ۱۹ یک بیماری تنفسی است و می‌تواند موجب افت سطح اکسیژن خون شود. اگر ریه‌ها تحت تاثیر ویروس کرونا قرار بگیرد، میزان اکسیژنی که فرد دریافت می‌کند می‌تواند کاهش یابد.

عبدالله نژاد افزود: به طور معمول اگر فرد دچار سرفه شود یعنی دستگاه تنفسی او درگیر شده و اگر میزان درگیری بالا باشد علائم دیگری مانند تنگی نفس و احساس درد و سنگینی در قفسه سینه را حادث می‌شود.

این مقام مسئول در مهاباد اضافه کرد: هرچه میزان درگیری ریه افزایش یابد، فرد در انجام فعالیت‌های معمول خود دچار مشکل شده و سرفه و تنگی نفس اجازه استراحت و فعالیت دیگری را به بیمار نمی‌دهد.


بیشتر بخوانید


عبدالله نژاد ادامه داد: در کنار این علائم، درصد اشباع اکسیژن خون که به وسیله دستگاه سنجیده می‌شود هم می‌تواند شاخصی برای تشخیص درگیری ریه باشد و این عدد نباید کمتر از ۹۳ یا ۹۴ درصد باشد.

او بیان کرد: همچنین از دیگر راه‌های تشخیص درگیری ریه هم استفاده از سی تی اسکن است که این روش تنها با تشخیص و تجویز پزشک قابل انجام است.

کارشناس گسترش و بیماری‌های ستاد مرکز بهداشت مهاباد اذعان کرد: افراد باید به محض مشاهده علائم مشابه سرماخوردگی حتما به پزشک مراجعه کرده و درصورت داشتن علائم سرفه، تنگی نفس و ... به پزشک متخصص عفونی یا ریه مراجعه و تشخیص در این زمینه را به پزشک بسپارند.

انتهای پیام / س خ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.