سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روسیه ۲۵ انگلیسی را تحریم کرد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه از تحریم ۲۵ فرد انگلیسی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، وزارت خارجه روسیه از تحریم ۲۵ فرد انگلیسی خبر داد.

«ماریا زاخازووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد مسکو تحریم‌هایی را بر ۲۵ فرد انگلیسی وضع کرده و آن‌ها از ورود به خاک روسیه منع شده اند.

زاخارووا در بیانیه‌ای اعلام کرد: در پاسخ به اقدامات غیر دوستانه مقامات انگلیس و بر اساس اصل معامله به مثل، طرف روس بر ۲۵ نماینده انگلیسی ورود به خاک روسیه ممنوع شد.

زاخارووا در ادامه اعلام کرد مقامات انگلیس در ماه ژوئیه گذشته به بهانه‌های مختلف و بی ارزش، تحریم‌هایی را به ویژه بر شماری از مقامات روس در پی «پرونده ماگنیتسکی» قرار دادند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه اعلام کرد: طرف روس توضیحات همه جانبه‌ای را در خصوص پرونده مذکور که به نظر می‌رسد، لندن در خصوص آن خود را به نادانستن می‌زند، ارائه داده است. او گفت: مشخص نیست علتی که مقامات انگلیس به آن برای تشخیص بزه کاران و مجازات آن‌ها متوسل شدند، چیست؟

زاخارووا در ادامه افزود: مسکو از سران انگلیس می‌خواهد تا از شیوه رویارویی غیر موجهی که در قبال روسیه در پیش گرفته اند، دست بردارد؛ چرا که هر گام غیر دوستانه‌ای بدون پاسخ مناسب و حتمی باقی نخواهد ماند.

پیش از این اعلام شده بود که انگلیس نام ۲۵ تبعه روس را به اتهام دست داشتن آن‌ها در بدرفتاری ادعایی با سرگئی ماگنیتسکی در زندان و نهایتا مرگ او در فهرست تحریم قرار داده است.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه پیشتر اعلام کرد که در واکنش به اقدام انگلیس در اعمال تحریم علیه ۲۵ شهروند روسی، تحریم‌هایی را اعمال خواهد کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.