سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محیط زیست بر پسماند‌های عفونی کرونا چقدر نظارت دارد؟

مدیر کل محیط زیست استان یزد در مورد دفن زباله‌های عفونی بیمارستان‌های استان توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  نیره پورملایی مدیر کل محیط زیست استان یزد گفت: از ۲۰ بیمارستان فعال در استان یزد ۱۸ بیمارستان به سیستم بی‌خطرساز زباله‌های عفونی مجهز است. 

او افزود: نتایج تست بی‌خطر ساز به صورت ماهیانه به اداره کل محیط زیست ارسال می‌شود که تاکنون در اکثر موارد مشکل خاصی مشاهده نشده و عملکرد آن‌ها مطابق با استاندارد‌های زیست محیطی بوده است.

مدیر کل محیط زیست یزد ادامه داد: بی‌توجهی به مدیریت و کنترل پسماند‌های عفونی بیمارستان‌ها در مراحل مختلف تولید، جمع‌آوری، حمل و نقل و دفع نهایی می‌تواند مشکلات زیادی را برای سلامت انسان و محیط زیست به ویژه در شرایط کنونی کرونا به همراه داشته باشد.

پورملایی گفت: نظارت‌های محیط زیست بر سیستم‌های بی‌خطرساز بیمارستان‌ها از طریق آزمایشگاه‌های سازمان حفاظت محیط زیست و آنالیز‌های مربوطه انجام می‌شود.

او افزود: در مواردی هم که عملکرد دستگاه بی‌خطرساز دارای نواقصی باشد، با مکاتبه به بیمارستان و دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی موضوع پیگیری می‌شود.

پورملایی با تاکید بر این که پسماند‌ها پس از بی‌خطرسازی برای دفن بهداشتی تحویل شهرداری داده می‎شود، افزود: نظارت بر اجرای ضوابط و روش‌های مصوب دفن زباله‌های بی‌خطر شده مطابق با قوانین و ضوابط مربوط به مدیریت پسماند‌های پزشکی برعهده دانشگاه علوم پزشکی استان است و ادارات محیط زیست به عنوان ناظر عالی عمل می‌کنند.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.