سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محوطه‌های تاریخی بیستون و طاقبستان بسته شدند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگردی و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت : با وجود قرار گرفتن محوطه‌های تاریخی بیستون و طاقبستان در فضای باز، اما این اماکن در ۲ هفته محدودیت‌های کرونایی تعطیل خواهد بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگردی و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت : تمام مراکز گردشگری، آژانس‌های گردشگری و تورگردانی‌ها به غیر از هتل‌های چهار و پنج ستاره در این مدت تعطیل است.

او گفت : از آنجایی که بخش حمل و نقل عمومی بین شهری تعطیل نشده لذا فعالیت هتل‌های چهار و پنج ستاره به دلیل رعایت دستورالعمل های بهداشتی ادامه دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری کرمانشاه از ابلاغ بسته جدید جبران خسارت گردشگری خبر داد و افزود: در گذشته ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای جبران خسارت فعالان بخش گردشگری به استان اختصاص داده شده بود که تاکنون سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان آن پرداخت شده و مابقی نیز در دست اقدام است.

قادری در عین حال از ابلاغ بسته جدید تسهیلاتی با نرخ سود ۱۲ درصد خبر داد و افزود: تسهیلات قبلی به اشخاص پرداخت می‌شد، اما تسهیلات جدید به بنگاه‌های فعال در حوزه گردشگری پرداخت می‌شود و تا اردیبهشت ماه سال آینده نیز تنفس خواهد داشت.

او ادامه داد: سقف پرداختی تسهیلات در بسته جدید ۹۰۰ میلیون تومان است و میزان تسهیلات بستگی به بزرگی بنگاه فعال در حوزه گردشگری و قدرت تضمین بانکی دارد.

 قادری افزود: آژانس‌های گردشگری تا ۱۵۰ میلیون تومان می‌توانند تسهیلات دریافت کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری گفت: صاحبان بنگاه‌های فعال در حوزه گردشگری برای دریافت تسهیلات باید در ابتدا در سامانه «جانا» خود اظهاری داشته باشند و سپس در سامانه «کارا» ثبت نام کنند .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.