سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری جشنواره جهادگران علم و فناوری

معاون علمی و فناوری سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت : به مناسبت هفته بسیج، جشنواره جهادگران علم و فناوری با هدف تجلیل از بسیجیان نخبه به شکل مجازی در کرمانشاه برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ کوروش بابلی معاون علمی و فناوری سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه از برگزاری جشنواره "جهادگران علم و فناوری" در کرمانشاه خبرداد و گفت : این جشنواره فردا (یکشنبه) به مناسبت هفته بسیج و به شکل مجازی در کرمانشاه و همه شهرستان‌های استان برگزار خواهد شد.

او با بیان اینکه در این جشنواره تعدادی از نخبگان و سرآمدان بسیج استان تجلیل می‌شوند، گفت : ایجاد انگیزش به منظور ترویج فرهنگ پژوهش و ترغیب و تشویق سایر بسیجیان برای ورود به این حوزه مهمترین هدف برگزاری جشنواره جهادگران علم و فناوری است.

معاون علمی و فناوری سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه به دیگر فعالیت‌های علمی و فناورانه بسیج استان اشاره کرد و افزود: باتوجه به نامگذاری امسال به نام سال "جهش تولید" از سوی مقام معظم رهبری، بسیجیان کرمانشاه پنج طرح پژوهشی را در این سال اجرایی کردند که ارتباط مستقیمی نیز با حوزه معیشت مردم دارد.

او ادامه داد: درخانه نخبگان بسیج استان، حدود ۱۰۰ نخبه در حوزه‌های مختلف داریم که برحسب رشته‌هایی که در آن تحصیل کرده‌اند، به یازده کارگروه تقسیم شده و هرکدام از این کارگروه‌ها، باتوجه به تخصص خود مسائل و چالش‌های دستگاه‌های مختلف استان را احصاء و شناسایی کرده و برای برون رفت از آن‌ها راهکار‌هایی را ارائه می‌دهند.

 این مسئول گفت: در این طرح تاکنون ۱۵۰ مسئله دستگاه‌های مختلف استان شناسایی و راهکار‌های آن به هر دستگاه مربوطه ارائه شده است.

بابلی ادامه داد: همچنین باتوجه به چالشی که هم اکنون در حوزه دانش مدیریتی در جامعه داریم، سعی کرده ایم در توانمندسازی مدیران قدم‌هایی را برداریم.

او با تاکید براینکه بسیج تمام شدنی نیست، گفت: بسیج نیروی سیال و پویایی است که هرجا شرایط انقلاب اقتضاء کند، ورود می‌کند و اکنون نیز در حوزه‌های مختلف از اقتصادی گرفته تا فرهنگی و اجتماعی گام‌های بسیج را درسیدن به اهداف انقلاب اسلامی می‌بینیم.

معاون علمی و فناوری سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه افزود: امروز نیز که ویروس منحوس کرونا در کشور همه گیر شده، بسیج همگام با سایر بخش‌های کشور برای مقابله با این بیماری ورود کرده است.

او به فعالیت‌های معاونت علمی و فناوری سپاه نبی اکرم (ص) کرمانشاه در این زمینه اشاره کرد و گفت: تاکنون سه طرح بسیجیان کرمانشاه را از ایده تا تولید محصول در بحث مقابله با بیماری کرونا به کشور معرفی کرده‌ایم.

بابلی با تاکید براینکه هرجا که بسیج هست مردم احساس امنیت می‌کنند، ادامه داد: در این راستا، درحوزه علمی و فناوری این نگاه و اعتماد بین نخبگان وجود دارد که بسیج امانتدار ایده‌ها و حامی فناوری آنهاست، لذا به ما مراجعه می‌کنند و ما نیز خودشان و ایده‌هایشان را در سطح کشور معرفی می‌کنیم.

 این مسئول گفت: در سطح استان ۲۸ پایگاه علمی و فناورانه بسیج در کنار پایگاه محلات راه اندازی شده و تابحال هشت طرح فناورانه توسط بسیجیان نخبه این پایگاه‌ها ارائه شده که چهار طرح آن به مرحله کشوری رسیده است .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.