سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اسفنانی هشدار داد؛

پمپ بنزین ها باید بنزین را مطابق با آنچه روی نازل ها درج شده به مردم تحویل دهند

رئیس تعزیرات حکومتی استان تهران در رابطه با نظارت و برخورد با کم فروشان توضیحاتی داد.

 

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اسفنانی رئیس تعزیرات حکومتی استان تهران در رابطه با نظارت و برخورد جدی با کم فروشان اظهار کرد: کم فروشی تخلف است و وزن درج شده در پاکت یا ظرف هر کالا به طور قطع و یقین باید مطابق با آن چه که درج شده است باشد، اما گاهی تا پنج گرم کم و‌ زیاد، منفی و مثبت هم قید می‌شود که نشان دهنده دقت بالای توزیع است. اما اگر در هرحال، میزان مشخصی که روی ظرف یا پاکت کالا درج شده  با داخل آن مطابقت نداشته باشد تخلف کم فروشی است و مستوجب برخورد تعزیرات است.

وی بیان کرد: این موضوع جزء تخلفات محرزی است که سازمان تعزیرات با آن برخورد قضایی می‌کند که نحوه بازرسی هم این طور است که با توجه به مشخص بودن  علائم بازرسان اتاق اصناف در تهران و سایر استان‌های کشور و بازرسان سازمان صنعت معدن و تجارت و  همچنین بازرسان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان, همگی این موضوع را به طور مستمر بررسی می‌کنند.

اسفنانی تصریح کرد: علاوه بر این‌, بازرسان سایر سازمان‌های مرتبط هم مثل امور بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی در امور مواد پروتئینی خام و سازمان دامپزشکی کشور و همین طور سازمان استاندارد هم به این موضوع ورود پیدا می‌کنند که در این میان, حتی مصداق‌هایی در خصوص پمپ‌های بنزین داشتیم  که در آن جا هم نظارت وجود دارد. یعنی بازرسان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به آن جا مراجعه و این موارد را بررسی می‌کنند که میزان بنزین و گازوئیل تحویلی به مردم حتما باید مطابق با آن چه که در روی دستگاه‌های نازل پمپ‌ها درج شد، باشد.

وی گفت: طبیعتا, اگر تخلفی صورت بگیرد و به سازمان تعزیرات اطلاع داده شود این سازمان اگر ضرورت ایجاب کند که گشت مشترک با یکی از روسای شعب در محل حاضر شوند و به تخلف رسیدگی کرده و حکم صادر می‌کنند و در صورتی که شرایط اجرا باشد در همان محل وقوع تخلف، حکم را به اجرا در می‌آورند.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.