سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرحله دوم جشنواره فیلم مقاومت از کرمان کلید خورد/ثبت نام بیش از ۱۰ هزار نفر در جشنواره

دبیر شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت گفت: بیش از ۱۰ هزار نفر از ۱۳۵ کشور و ۳۰ استان در بخش‌های مختلف شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت ثبت نام کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهدی عظیمی میرآبادی، دبیر شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت بخش سیدالشهدای مقاومت امروز در مراسم افتتاحیه  مرحله دوم شانزدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در گلزارشهدای کرمان، گفت: بیش از ۱۰ هزار نفر از ۱۳۵ کشور و ۳۰ استان در بخش‌های مختلف از جمله فیلمنامه، مستند، انیمیشن، کلیپ و ... در شانزدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم مقاومت ثبت نام کرده اند.

او افزود: ما خدمت گذار راه شهدا هستیم و یکی از انقاقاتی که ما هر سال شاهد آن هستیم، برگزاری رزمایش‌های بزرگ نظامی است که از سوی سپاه و ارتش در کشور برگزار می‌شود.

عظیمی میرآبادی تصریح کرد: جشنواره بین المللی فیلم مقاومت یک رزمایش فرهنگی هست که در کنار رزمایش نظامی دیده شده  و آن هم رزمایش جهانی سینمایی مقاومت است.

او تصریح کرد: اگر ۱۰ هزار نفر در دنیا فیلم ساخته و آن‌ها را ارایه کرده باشند و به طور متوسط برای هر فیلم ۱۰ نفر را در نظر بگیریم،  ۱۰۰ هزار نفر در این رزمایش شرکت کرده اند و حدود ۱۵۰ هزار نفر درگیر جشنواره بوده اند و این برگ برنده‌ای برای مقاومت و انقلاب اسلامی است.

سردار حسین معروفی، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان نیز در این مراسم گفت: هرچه بیشتر در زندگی، مبارزه و عمر حاج قاسم سیر می‌کنیم، بیشتر به فضائلی می‌رسیم که این انسان الهی را به رتبه معنوی رساند.

او با اشاره به اینکه حاج قاسم در جا‌های مکرر می‌فرماید" اگر بخواهیم مصونیت پیدا کنید، باید الگو‌های بزرگ داشته باشید"، افزود: وقتی پازل‌های صدر اسلام را کنار هم قرار می‌دهیم، می‌بینیم ویژگی‌های ارزشمند بزرگان صدر اسلام، از جمله صداقت ابوذر، امانت سلمان، خضوع و اقتدار مالک اشتر، وفا و بصیرت حضرت ابوالفضل (ع)، ایستادگی در مسیر حق میثم تمار، انتقام گیری در جبهه حق مختار و ... در حاج قاسم نهادینه شده است.

سردار معروفی تصریح کرد:  حاج قاسم، شخصیت جامع الاطرافی هست که تربیت شده مکتب وحی، اهل بیت(ع) ، مکتب عاشورا، مکتب انقلاب اسلامی و امامین انقلاب هست و  او حقیقت انقلاب اسلامی است که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ایشان را به عنوان مکتب معرفی کردند.

او گفت: شهید سلیمانی خود خروجی بسیج است و بسبج یک سازمان نظامی نیست؛ بلکه یک فرهنگ و آرمان است و شهید سلیمانی یک بسیجی به تمام‌معنا است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: هیچ وقت حاج قاسم سلیمانی نگاه روی دوش، رتبه و فرماندهی خود نکرد و اصلا برای ایشان این‌ها ملاک نبود؛ بلکه ملاک او، فکر و ارزش الهی و انجام رسالت بود.

او اظهار کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی لباس سپاه به تن داشت؛ اما همه وجود او، فرهنگ بسیجی بود و حاج قاسم بزرگ بسیجی تربیت شده فرهنگ امام راحل و مقام معظم رهبری بود.

سردارمعروفی گفت: دشمن به دنبال این است که اول مقاومت، جهاد و شهادت را از ما بگیرد و مملکت اسلامی و شیعه‌ای که مقاومت، جهاد و شهادت را از آن بگیرند نیاز به تسخیر ندارد؛ زیرا خود به خود تسخیر می‌شود.

او افزود: مبادا ما در پشت مشکلات معیشت و اقتصاد، فرهنگ جهاد و مقاومت خود را از دست بدهیم؛ زیرا امروز جهاد، استکبار ستیزی و اقتدار کشور را از سایر کشور‌ها متمایز و بزرگ کرد و روی پای خود ایستادیم و امروز دارای ارزش، شرف و بزرگی هستیم.

او افزود: این یک جشنواره معمولی نیست و یک پیامد و خروجی دارد و خروجی آن ۴۱ سال مقاومت و ایستادگی است.

محمدرضا علیزاده، مدیرکل  فرهنگ و ارشاد شمال استان کرمان هم در این مراسم گفت: در کمیته فرهنگی و هنری مکتب حاج قاسم شاهد برنامه‌های متنوعی بوده ایم که ۳۲ برنامه با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی هنری استان تدوین و برنامه ریزی شده است.

اوافزود: از ۳۲ برنامه تدوین شده ۱۷ برنامه مورد تصویب و تایید ستاد هماهنگی و ترویج مکتب سرادر شهید حاج قاسم سلیمانی قرار گرفت و قراراست این ۱۷ برنامه با کمک ستاد، دستگاه‌های اجرایی، سپاه ثارالله استان و دستگاه‌های مرکزی مورد حمایت قرار گیرند و در ایام سالگرد شهادت سردار، شاهد اجرای این برنامه‌ها خواهیم بود.

علیزاده تصریح کرد: این برنامه‌ها در حوزه‌های قرآنی، فیلم، تهیه مستند، مسابقات کتابخوانی، سرود، تئاتر است که ان شاءالله شاهد برنامه‌های فاخر در این حوزه‌ها خواهیم بود.

او بیان داشت: بنیاد فرهنگی روایت فتح و انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس از حامیان حوزه تئاتر رویداد ملی تئاتر سردار آسمانی هستند و در چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی یک تئاتر با هماهنگی انجمن تئاتر دفاع مقدس برگزار کردیم و قرار شد برنامه ویژه‌ای در کنار تمامی برنامه‌هایی که بنیاد فرهنگی روایت فتح برنامه ریزی کرده داشته باشیم.
علیزاده گفت: تئاتر ملی سردار آسمانی به عنوان یک رویداد جریان ساز و مستقل کار خود را از سال گذشته شروع کرده است و فراخوان این جشنواره در سراسر کشور داده شده و تاکنون در بخش تئاتر خیابانی ۱۹۹ اثر رسیده که ۷۴ اثر به مرحله نهایی راه یافته که از این تعداد ۱۵ اثر برگزیده خواهیم داشت. 

او افزود: در بخش تئاتر صحنه‌ای ۶۵ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که از این تعداد ۱۳ اثر به مرحله نهایی راه یافته و ۵ اثر به عنوان اثر برگزیده انتخاب خواهند شد.

علیزاده تصریح کرد: در بخش نامه نویسی تا دیروز وقت ارسال آثار بود و بالای ۲۴ استان کشور در این جشنواره شرکت کرده اند.

مرحله دوم شانزدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم مقاومت امروز با حضور جمعی از مدیران این جشنواره، فرمانده و معاونان سپاه ثارالله استان کرمان  در پایتخت مقاومت ایران در جوار مزار شهید حاج قاسم سلیمانی آغاز به کار کرد.

مرحله دوم شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، یکم تا هفتم آذرماه همزمان با هفته بسیج در بخش‌های سینمای ایران و جهان، سیدالشهدای مقاومت، روایت قلم، نقد و پژوهش تحلیل و انتخاب برگزیدگان ملی فیلمسازان بسیجی به دبیری مهدی عظیمی‌میرآبادی به همت انجمن سینمای انقلاب و دفاع‌مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح برگزار می‌شود.

همزمان با برگزاری مرحله دوم شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، آثار راه‌یافته به این جشنواره به صورت همزمان در دو پلتفرم نما فیلم namafilm.ir و عماریار ammaryar.ir اکران می‌شود.

انتهای پیام/ م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.