سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صادرات ۱۸۰ هزار تن کالا از پایانه مرزی بیله سوار

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: بیش از ۱۸۰ هزار تن کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله سوار صادر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، کلیم الله وثوقی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در بازدید از پایانه مرزی بیله سوار گفت: این میزان کالا توسط ۷ هزارو ۹۴۴ دستگاه کامیون در ۸ ماه گذشته از مرز بیله سوار صادر شده که از این تعداد بیش از ۱۷۴ هزار تن کالا توسط ۷ هزارو ۶۴۱ دستگاه کامیون ایرانی و ۵ هزارو ۴۰۰ تن کالا توسط ۲۵۷ دستگاه کامیون گرجی و حدود هزار تن توسط کامیون سایر ملیت‌ها از مرز خارج شده است.

او با بیان اینکه صادرات کالا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۹ درصد کاهش یافته است افزود: محصولات کشاورزی، کاشی، شیشه، نمک، سنگ ساختمانی، پسته، نئوپان، خرما و پلی اتیلن را عمده کالا‌های صادر شده ایرانی عنوان کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل صادرات این میزان کالای ایرانی به کشور‌های آذربایجان، روسیه، گرجستان و حوزه قفقاز را خاطرنشان کرد وگفت: در مدت یاد شده ۱۲۴ هزارتن کالا توسط ۵ هزارو ۳۵۸ دستگاه از پایانه مرزی بیله سوار ترانزیت خروجی شده است.

وثوقی افزایش ۱۸ درصدی ترانزیت خروجی را یادآور شد و تصریح کرد: آب معدنی، برنج، گچ، سنگ‌های ساختمانی، سیمان، ام دی اف، نئوپان، سیمان، نمک، پروفیل، هیدروکربن، انواع البسه و بیسکویت عمده‌ترین کالا‌های ترانزیت خروجی شده هستند.

او از کاهش ۱۰۰ درصدی تردد مسافر بخاطر شیوع ویروس کرونا از پایانه مرزی بیله سوار در مدت یاد شده خبر داد و گفت: عملیات گندزدایی و ضدعفونی مرتب سالن‌های تجاری و محوطه پایانه مرزی بیله سوار جهت مبارزه با ویروس کرونا تا عادی شدن شرایط با قوت در حال انجام است.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.