سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش چشمگیر پرندگان خشکی زی در چهارمحال و بختیاری

نتایج سرشماری پرندگان، افزایش ۸۲ درصدی مشاهده پرندگان خشکی‌زی در استان چهارمحال و بختیاری را نشان می‌دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری با اعلام نتایج سرشماری حیات وحش در استان اظهار داشت: بر اساس نتایج پایش و سرشماری پرندگان در استان، تعداد پرندگان خشکی‌زی در شش ماهه اول امسال نسبت به پارسال رشد ۸۲ درصدی را ثبت کرده است.

او این افزایش را در تعداد پرندگان سرشماری شده عنوان کرد و افزود: از نظر تنوع گونه ای، تعداد گونه‌های مشاهده شده ثابت بوده است.


بیشتر بخوانید


احمدی افزایش سطح سرشماری در بازه زمانی گفته شده را حدود ۱۰ درصد اعلام و اضافه کرد: با توجه به حضور گونه‌های ارزشمند و حمایت شده در زیستگاه‌های تحت مدیریت استان، اهمیت سرشماری‌ها جهت مدیریت وضعیت حفاظتی پرندگان ضروری است.

او ادامه داد: کارشناسان نظارت بر حیات وحش به همراه گروه‌های یگان حفاظت اداره کل و شهرستان‌های تابعه و همراهی جوامع محلی، معتمدین، اقشار دانشگاهی، علاقمندان به محیط‌زیست و سازمان‌های مردم‌نهاد با استفاده از امکانات و تجهیزات موجود نسبت به سرشماری و آماربرداری و ثبت مستندات لازم از گونه‌های خشکی‌زی حائز اهمیت ملی و بین‌المللی اقدام کردند.

احمدی گفت: پرندگان بر حسب نوع زیستگاه به دو گروه «آبزی و کنار آبزی» و «خشکی‌زی» طبقه بندی می‌شوند، گروه اخیر با این که در خارج از محیط‌های آبی و در مناطق خشکی برخوردار از سیمای طبیعی متنوع زندگی می‌کنند، ولی به نحو شگفت‌آوری به سوی آب جذب می‌شوند.

او افزود: یک چشمه یا جوی کوچک با کمترین بازده به دلیل داشتن مواد غذایی سرشار، شرایط مساعدی برای آشامیدن و نیز تغذیه بیشتر پرندگان این گروه فراهم می‌آورد.

احمدی اضافه کرد: در ایران تاکنون ۵۲۵ گونه پرنده گزارش‌شده است که ۴۲۲ گونه آن خشکی زی است.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.