سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لازمه دستیابی به اهداف کشاورزی پایدار دسترسی به بذرهای اصلاح شده است

رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مشهد گفت: برای دستیابی به اهداف کشاورزی پایدار دسترسی به نهاد‌ه ها به ویژه بذر اصلاح شده که مهمترین نهاده در تولید محصولات زراعی است اهمیت فراوانی دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمود عبدالهی رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مشهد گفت: برای تحقق و دستیابی به اهداف کشاورزی پایدار دسترسی به نهاد‌ه ها به ویژه بذر اصلاح شده که مهمترین نهاده در تولید محصولات کشاورزی و عامل دستیابی به عملکرد کیفی و کمی است، اهمیت فراوانی دارد.
 
او افزود: انتخاب یک بذر مرغوب اعم از رقم خوب پرمحصول و مناسب برای اقلیم هر منطقه مهمترین رمز حصول عملکرد کمی و کیفی محصولات کشاورزی است، بذر های اصلاح شده نتیجه چندین سال تلاش محققان بخش کشاورزی برای تولید و معرفی این ارقام بوده و علاوه بر چندین سال کار تحقیقاتی با اجرای طرح‌های تحقیقی - ترویجی و مزارع الگویی بوده که در شرایط کشاورزان در هر منطقه به خوبی آزموده شده و امتحان خود را پس داده است.
 
رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مشهد با بیان اینکه بوجاری و ضدعفونی بذرهای گندم و جو خود مصرف قبل از کاشت ضروری است، ادامه داد: کشاورزان بهتر است برای کشت گندم، از بذرهای اصلاح شده استفاده کنند، زیرا این بذر ها علاوه بر ضدعفونی دارای شناسنامه اند و مشخص است که به کدام بیماری مقاوم و متحمل هستند.
 
عبدالهی : از ابتدای شروع کشت پاییزه تا کنون بیش از دو هزار و۳۴۰ تن بذر گواهی شده گندم و جو در بین کشاورزان مشهد توزیع شده است و ارقام توزیع شده گندم میهن، پیشگام، پیشتاز، اروم و ارقام توزیع شده جو جلگه، ریحان، یوسف می‌باشد.
 
انتهای پیام//م.ج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.