سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد خبر داد:

پوشش دو داروی حمایتی برای درمان بیماران کرونایی از سوی سازمان‌های بیمه گر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، از توافق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با سازمان‌های بیمه گر برای تقبل هزینه دو داروی حمایتی دیگر برای درمان بیماران کرونایی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به نارضایتی برخی از خانواده‌ها از تامین هزینه برخی دارو‌های بیماران کرونایی اظهار داشت: با توجه به اینکه بیماری کرونا هنوز درمان اختصاصی ندارد و دارو‌های به کار گرفته شده همگی در مرحله تحقیقاتی و تاثیر حمایتی دارند، برخی از این دارو‌ها تحت پوشش بیمه نیستند.

او با بیان اینکه از آنجایی که مراکز درمانی در قبال ارائه خدمات هزینه دریافت می‌نمایند و این هزینه یا از سوی سازمان‌های بیمه گر یا خود بیمار تامین می‌شود افزود: در مواقعی که دارویی توسط بیمه پوشش داده نمی‌شود خود بیمار باید هزینه آن را پرداخت نماید.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: دو دارویی که تجویز آن شایع‌تر و تاثیر آن برای کاهش و درمان عوارض کرونا بیشتر به نظر می‌رسد، از روز‌های گذشته به تایید سازمان‌های بیمه گر رسیده و تحت پوشش بیمه‌ای قرار گرفتند.

او با بیان اینکه دارو‌های تجویزی برای درمان کرونا نباید در فضای عمومی و اجتماعی وارد شوند و باید در مجامع علمی مورد بحث قرار بگیرند ادامه داد: طرح نمودن اسامی دارو‌های خاص منجر به اصرار خانواده بیمار برای تجویز این دارو توسط پزشک و ضمن اختلال در روند درمان، تحمیل هزینه‌های سنگین به خانواده‌ها و تنش و اضطراب برای آنها، فضای مراکز درمانی را متشنج می‌کند.

شیرانی در خصوص مشکل تامین واکسن آنفلوانزا نیز اظهار داشت: تعداد محدودی واکسن توزیع و به گروه‌های شغلی در معرض خطر و پر خطر تزریق شد و در مراحل بعدی علی رغم ادعای مدعیان حقوق بشر، به دلیل تحریم‌های علیه کشور واکسنی که خریداری شده بود وارد کشور نشد.

او با بیان اینکه هر وقت واکسن وارد کشور بشود توزیع و در اختیار سایر گروه‌های هدف قرار خواهد گرفت یادآور شد، امسال خیلی نگران آنفلوانزا نیستیم چرا که پارسال بیماری شایع و معمولاً پس از هر شیوع بالا چند سال با موج جدید آن روبه رو نخواهیم بود ضمن اینکه تاکنون موردی از ابتلا گزارش نشده و این نظریه در نیم کره جنوبی که فصل سرما را پشت سر گذاشته و با مورد حادی از آنفلوانزا مواجه نشده است به اثبات رسیده است.

شیرانی اضافه کرد: البته این حق مردم و گروه‌های در معرض خطر است که واکسن را دریافت نمایند، اما متاسفانه شرایط تاکنون فراهم نشده است.
اوهمچنین یادآور شد: تزریق واکسن آنفلوانزا هیچ تاثیری در پیشگیری از ابتلا به کرونا ندارد، اما با توجه به شیوع کرونا ابتلای افراد به آنفلوانزا کار را برای تیم پزشکی برای افتراق این دو بیماری سختتر خواهد کرد.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.