سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساعت کار اصناف در کاشان کاهش می‌یابد

ستاد پیشگیری و مدیریت کرونا کاشان در اطلاعیه‌ای از کاهش ساعت کار اصناف در این شهرستان از روز شنبه(یکم آذر) خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، در اطلاعیه ستاد پیشگیری و مدیریت کرونا کاشان  آمده است: محدودیت‌های جدید برای گروه شغلی نخست و سوای اعمال تعطیلی پیشین گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ است که با توجه به مُصوبه‌های چهل و چهارمین نشست ستاد ملی مقابله با کرونا و بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور مبنی بر اعمال محدودیت در تجمعات عمومی، اصناف و حضور کارکنان در دستگاه‌های اجرایی، از اول آذر اجرایی می‌شود.

بر این اساس صنوف گروه نخستی که می‌توانند روزانه تا ساعت ۱۴ فعالیت کنند شامل تعمیرگاه‌های انواع خودرو و نمایندگی‌های مجاز، تاسیسات فنی (شامل تعمیر لوازم خانگی، الکتریکی و تعمیر تلفن همراه)، فروشگاه‌های قطعات و لوازم یدکی و تهویه مطبوع، فروشگاه‌های مصالح ساختمانی و آهن‌آلات، کارگاه‌های صنعتی (جوشکاری، تراشکاری و مشابه آن)، دفاتر خدمات اپراتور‌های ارتباطی تلفن همراه و فعالیت‌های پستی است.

در این اطلاعیه تصریح شده است: صنوف ضروری مجاز به فعالیت تا ساعت ۲۱ شامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای مواد غذایی، فروشگاه‌های بزرگ مواد غذایی و تعاونی‌های مصرف، مراکز فروش محصولات پروتئینی مانند قصابی یا مرغ فروشی و ماهی فروشی، لبنیات (تولید و عرضه فراورده‌های لبنی)، میدان میوه و تره‌بار، فروش میوه و سبزی، نانوایان (تولید فراورده‌های نان)، خوار و بار، سوپرمارکت‌ها، فروشگاه‌های مواد بهداشتی و شوینده، پخش مواد غذایی و عطاری‌هاست.

همچنین در این اطلاعیه تاکید شده است: صنوف رستوران، آشپزخانه، کبابی، سفره‌خانه، طباخی و اغذیه‌فروشان (ساندویچ و فست فود) بصورت اینترنتی و تلفنی با ارسال پیک یا بیرون‌بَر می‌توانند فعالیت کنند.

بنابر آخرین آمار، افزون بر ۸۱۵ هزار و ۱۱۷ نفر تاکنون در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که ۵۸۳ هزار و ۷۰۴ هزار نفر بهبود یافته و ۴۳ هزار و ۴۱۷ نفر فوت کرده‌اند.

استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند و استان‌های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد هستند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۸ هزار نفر، در نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.