سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید رئیس جمهور عراق بر تداوم همکاری بین‌المللی در مبارزه با تروریسم

برهم صالح در دیدار با مشاور وزارت دفاع و سفیر انگلیس در بغداد بر لزوم تداوم همکاری بین‌المللی در مسیر مبارزه با تروریسم و کاهش تنش در منطقه تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «برهم صالح» رئیس جمهور عراق امروز (پنج‌شنبه) در کاخ السلام بغداد، پایتخت عراق با «جان لوریمر»، مشاور وزارت دفاع انگلیس و «استفان هکی» سفیر لندن در بغداد دیدار و بر لزوم تداوم همکاری بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

ریاست جمهوری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: دو طرف در این دیدار درباره همکاری مشترک و اهمیت تلاش برای تقویت همکاری‌ها در همه زمینه‌ها از جمله عرصه نظامی و امنیتی، آموزش و مسلح سازی نیرو‌های امنیتی عراق و همکاری در مسیر مقابله با تروریسم بحث و تبادل نظر کردند.

برهم صالح در این دیدار گفت: نبرد علیه تروریسم هنوز ادامه دارد و همبستگی بین‌المللی در تداوم مبارزه با گروه‌های تروریستی به عنوان خطری فرامرزی و تهدیدکننده همه کشور‌ها ضروری است.

او افزود: نیرو‌های امنیتی عراق توانستند گروه تروریستی داعش را شکست دهند، اما برخی هسته‌های این گروه تروریستی گاهی تلاش می‌کنند تا در بعضی مناطق، امنیت و ثبات شهروندان را تهدید کنند.

رئیس جمهور عراق افزود: دستگاه‌های امنیتی با هماهنگی ائتلاف بین المللی به پیگرد تروریست‌ها برای ممانعت از عملی‌سازی اهداف‌شان ادامه خواهند داد.

او بر اهمیت کاهش تنش‌ها در منطقه و بستن راه در برابر گروه‌های تروریستی و تندرو که از شکاف‌ها و بحران‌ها برای تهدید صلح و امنیت جامعه سوء استفاده می‌کنند، تاکید کرد.

برهم صالح در پایان همچنین بر لزوم تلاش برای تقویت فرصت‌های شکوفایی و توسعه از رهگذر هماهنگی و همکاری مشترک تاکید کرد و اظهار داشت: عراق باید محوری در تقویت امنیت و ثبات باشد و همگان به حاکمیت و اراضی آن احترام بگذارند و از تبدیل این کشور به میدانی برای تصفیه‌حساب پرهیز کنند.

از سوی دیگر، مشاور وزارت دفاع انگلیس، همکاری برای مبارزه با تروریسم و حمایت آموزشی و تسلیحاتی کشورش از نیرو‌های امنیتی عراق و تحقق امنیت و ثبات را ضروری عنوان کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.