سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعلام جزییات تردد کارمندان و کارگران در محدودیت‌های کرونایی

استاندار بوشهر گفت: کارمندانی که در ایام محدودیت‌ها می‌خواهند به شهر‌های مختلف استان تردد کنند مشکلی به شرط داشتن نامه از اداره متبوعشان ندارند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر در نشست با خبرنگاران بیان کرد: تابستان سختی از باب شیوع ویروس کرونا در استان بوشهر شاهد بودیم به گونه‌ای که در اوج شیوع بهار تا ۱۳ فوتی داشتیم اما این عدد به ۶۰۰ فوتی در پایان تابستان رسید.

او افزود: طرح ممنوعیت تردد و فعالیت‌ها فعلا برای دو هفته در استان بوشهر برای خروج از وضعیت قرمز، نارنجی و زرد طراحی شده است. اگر مردم همکاری کنند و استان از این شرایط خارج شود، بخشی از محدودیت‌ها برداشته می‌شود.

استاندار بوشهر ادامه داد: کارمندانی که در ایام محدودیت‌ها می‌خواهند به شهر‌های مختلف استان تردد کنند مشکلی به شرط داشتن نامه از اداره متبوعشان ندارند.

گراوند گفت: نقش مطبوعات و رسانه‌های استان بوشهر برای اطلاع رسانی در خصوص پیشگیری از شیوع ویروس کرونا مهم است. انتظار داریم در موج سوم نیز رعایت ضوابط بهداشتی را به مردم متذکر شوند و از افراد دارای کووید مثبت هم بخواهند تا پایان دوره بیماری در منزل استراحت کنند.


بیشتر بخوانید


او عنوان کرد: از این هفته گروه‌هایی از بسیجیان استان در قالب بیماریابی به دانشگاه علوم پزشکی بوشهر کمک خواهند کرد تا موارد نهفته شناسایی شود. در این هفته میزان آزمایش کرونا در استان افزایش خواهد یافت.

استاندار بوشهر افزود: حوزه نفت و گاز در عرصه سرمایه گذاری خارجی با استان بوشهر کاری ندارند و یکی از مشکلات استان همین است. البته بخشی از سرمایه گذاری‌های خارجی در استان در همین حوزه انجام شده، اما تمایل نداریم که رسانه‌ای شود، چون موضوع تحریم‌هاست و با رسانه‌ای کردن آن مشکلاتی ایجاد خواهد شد. از مهر امسال یک سرمایه گذاری خارجی در استان بوشهر آغاز شده است.

گراوند تلاطم در قیمت کالاها را در استان بوشهر، متاثر از فضای کشور و کمبود‌هایی در زمینه‌های مختلف از جمله تخصیص ارز عنوان کرد و ادامه داد: البته دستگاه‌های نظارتی، بازرسی مناسب بر بازار دارند و برخورد‌های مناسبی با متخلفان نیز مطابق قوانین داشته اند.

او همچنین در خصوص موضوع خودکشی‌در استان، اشاره کرد: در این زمینه کتمانی از طرف ما انجام نگرفته است. با این فضای باز رسانه ای، امکان کتمان آمار‌های خودکشی‌ها وجود ندارد و حتی پیش از این که از شبکه‌های امنیتی انتظامی متوجه موضوع شویم از طریق رسانه‌ها متوجه می‌شویم.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.