سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر راه و شهر سازی خبر داد:

افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت آزاد راه‌های کشور/ظرفیت جابه جایی مسافر در فرودگاه‌ها به ۱۰۰ میلیون نفر رسد

اسلامی گفت: حجم آزاد راه‌های کشور ۵۰ درصد افزایش یافته و میزان آزاد راه‌های کشور از ۲هزار ۱۰۰ کیلومتر به ۳هزار ۲۰۰ کیلومتر رسیده است.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،محمد اسلامی وزیر راه وشهرسازی در مراسم افتتاح طرح های فرودگاهی و آزاد راهی که به صورت ویدئو کنفرانس با دستور رئیس جمهور برگزار شد با بیان اینکه از امروز و با افتتاح طرح‌های فرودگاهی جدید، ظرفیت جابه‌جایی مسافر در فرودگاه‌ها از ۵۷ میلیون مسافر در سال به ۷۵ میلیون نفر در سال رسیده است، گفت: با طرح جدید و توسعه فرودگاه اصلی و بزر‌گ امام خمینی(ره) سعی خواهیم کرد حجم جابه جایی مسافر در کشور را به ۱۰۰ میلیون نفر برسانیم.

او ادامه داد: با طرح و توسعه ترمینال اصلی فرودگاه امام خمینی(ره) ظرفیت جابه جایی مسافر تا ۳۰ میلیون نفر افزایش پیدا می کند.

اسلامی بیان کرد: اولویت بعدی ما در حوزه فرودگاهی آن است که آسمان ایران را به سیستم های مجهز ناوبری متصل و تقویت کنیم و ارتقا قدرت ظرفیت ناوبری را در دستور کار خود قرار دادیم و در حال گسترش است حجم روت های پروازی برای پرواز های عبوری حدود ۴۰ درصد تقویت شده است.

او ادامه داد:پذیرش هواپیما از ۹۰۰ فروند در روز را به ۱۸۰۰ فروند رسانده ایم و ظرفیت پرواز داخلی و عبوری افزایش پیدا کرده است.

وزیر راه وشهرسازی گفت: خوشبختانه حجم زیادی از پروژه‌های عمرانی در کشور به صورت گسترده ای فعال هستند.

او با اینکه برای ارتقای شاخص‌های زیر ساخت حمل ونقل گام‌های موثری برداشته ایم، افزود:حجم آزاد راه‌های کشور به ویژه آزاد‌های کلیدی  که زنجیزه آزاد راهی و کریدور کشور را تکمیل می‌کنند از ابتدای تا پایان دولت همواره در دستور کار قرار گرفته است.

اسلامی بیان کرد: از ابتدای کار دولت یازدهم تاکنون حجم آزاد راه‌های کشور بالغ بر ۵۰ درصد افزایش یافته و از ۲هزار ۱۰۰ کیلومتر آزاد راه به ۳هزار ۲۰۰ کیلومتر رسیده ایم..

او افزود:امروز آزاد راه شرق اصفهان که بسیار اثر گذار و استراتژیک است به بهره برداری می‌رسد،این مسیر زمان تردد کامیون ها را برای رسیدن به جنوب کشور حداقل یک ساعت و نیم کاهش می دهد.

اسلامی افزود: این آزاد راه که طول آن ۱۰۰ کیلومتر است  باعث صرفه جویی در وقت و مصرف سوخت می شود.

وی ظهار کرد: امروز دو قطعه از آزادراه شرق اصفهان به طول ۱۰۰ کیلومتر افتتاح می شود. این آزادراه در کاهش ترافیک محور جنوب و اصفهان بسیار موثر است.

وی ادامه داد: در هر مسیری که میزان تردد از ۲۲۰ هزار خودرو عبور کند باند دوم را برای آن جاده احداث می‌کنیم.

اسلامی با اشاره به افزایش طول بزرگراه‌های کشور گفت: از ۱۲ هزار کیلومتر بزرگراه در کشور در ابتدای دولت  به ۱۸ هزار کیلومتر رسیده ایم.

وی افزود: امروز بزرگراه‌های هرمزگان و کرمان افتتاح می‌شوند و تا پایان عمر دولت به ۲۰ هزار کیلومتر بزرگراه می‌رسیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: حمل ونقل ، آزاد راه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.