سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ورود سامانه بارشی قوی به لرستان

مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: سامانه بارشی قوی پایان هفته جاری در استان فعال می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان، بهروز مرادپورمدیرکل هواشناسی لرستان روز چهارشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: سامانه بارشی قوی جمعه بعدازظهر هفته جاری وارد استان می‌شود و به همین دلیل ابرناکی، بارش باران همراه با رعد و برق، افزایش سرعت وزش باد و ریزش برف در ارتفاعات و نواحی کوهستانی پیش‌بینی می‌شود.

او اظهار داشت: همچنین احتمال رخداد صاعقه و تگرگ در نواحی مستعد و مه آلود شدن هوا در تمام نقاط استان به ویژه مناطق شمالی، جنوب شرق و تا حدودی جنوب دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی لرستان با بیان اینکه این بارندگی‌ها تا اوایل هفته آینده ادامه خواهد داشت تصریح کرد: آبگرفتگی معابر عمومی، ایجاد رواناب‌های سطحی، سیلابی شدن مسیل ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، اختلال در تردد جاده ای، لغزندگی جاده ها، احتمال آسیب به تاسیسات سبک شهری و روستایی و محصولات زراعی و باغی بر اثر این سامانه پیش بینی می‌شود.

مرادپور توصیه کرد: مردم از تردد و توقف در حاشیه رودخانه و مسیل‌ها و صعود به ارتفاعات پرهیز کنند.

او گفت: لایروبی رودخانه و مسیل‌ها، بازگشایی کانال‌ها و راه آب‌ها، آمادگی دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری ها، فرمانداری‌ها و سازمان‌های آب منطقه‌ای جهت انجام تمهیدات لازم به منظور جلوگیری از خسارات احتمالی ضروری است.

 

انتهای پیام/ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.