سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نبود سرمایه‌گذار و انبوه ساز حلقه گمشده پیشرفت شهری تربت‌حیدریه

شهردار تربت حیدریه گفت: این شهر با دارا بودن زیر ساخت‌ها و نقاط منحصر به فرد بهشت گمشده برای سرمایه‌گذاران و انبوه سازان است، ۳۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد و این در حالی است که کل بودجه شهرداری امسال ۸۹ میلیارد تومان است و تاکنون ۴۲ درصد آن محقق شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سعید اکبریان شهردار تربت‌حیدریه گفت: رسانه بهترین مفصل ارتباطی بین نهاد اجتماعی شهری با مردم است که با مساله شناسی و تبدیل ان به مطالبه گری و در نهایت با ارائه راهکار تا حصول نتیجه نقش مهمی در توسعه و آبادانی دارد.

او افزود: شهر تربت حیدریه در ظاهر دارای تهدیدات شهری است، اما عمق آن مملو از فرصت است، لذا چنانچه شهر‌ها را با توجه به سیر تکاملی آن‌ها یک موجود در حال رشد تصور کنیم باید مواردی که زندگی شهری را تهدید می‌کند به فرصت تبدیل کرد.

شهردار تربت‌حیدریه ادامه داد: در سطح شهر شاهد نازیبایی ها، مخرویه ها، فضای بی دفاع شهری و اراضی رها شده متعددی هستیم، اما در کنار آن فرصت‌های بی بدیلی هم داریم که علاوه بر استفاده از این فرصت‌ها همان تهدیدات شهری را هم می‌توان به فرصت تبدیل کرد.

اکبریان بیان کرد: ۲۰۰ اراضی رها شده در سطح شهر تربت حیدریه شناسایی شده است که با مصوبه شورای شهر قصد داریم قانون تعیین تکلیف این اراضی را اجرا کنیم، لذا با راهبرد تشویق و تنبیه در ابتدا آن دسته از کسانی که پس از ابلاغ شهرداری برای دریافت پروانه و یا دیوار کشی مراجعه کنند با ۵ درصد تخفیف و آن دسته از کسانی که توجهی به ابلاغ نداشته باشند، آن اراضی توسط شهرداری به یک فضای شهری تبدیل خواهد شد.

او تصریح کرد: مهمترین درخواست در حوزه سرمایه گذاری در حوزه ساخت و ساز مسکن است و آمار‌ها نشان می‌دهد تقاضا برای مسکن در این شهر بالاست و لذا از انبوه سازان و همه دست اندرکاران و سرمایه گذاران در حوزه ساخت و ساز دعوت می‌کنیم تا از فرصت‌هایی که مدیریت شهری برای آن‌ها مهیا کردند استفاده کنند.

شهردار تربت‌حیدریه تأکید کرد:احیای بافت تاریخی شهر بعنوان یکی دیگر از فرصت‌های موجود است و بافت‌های تاریخی بسیار جذاب و دیدنی در این شهر وجود دارد که برای تور‌های گردشگری بسیار جذاب است لذا باید با کمک سایر دستگاه‌ها و هماهنگی بین بخشی زیر ساخت توسعه و گردشگری را برای آن فراهم کنیم.


اکبریان با بیان اینکه مردم ۱۰۰شهر کشور از جنوب کشور برای رفتند به مشهد از این شهرستان تردد می‌کنند، اظهار کرد: سال‌ها پیش با یک نگاه اشتباه کمربندی را در اطراف شهر تربت حیدریه به بهانه عبور خودرو‌های سنگین ایجاد کردند که متاسفانه ۱۰ کیلومتر مسیر زائران را دور‌تر کرده و منفعت اقتصادی را از این شهر خارج کرده است.

او افزود: با بیان اینکه این کمربندی نیاز به اصلاح و ساماندهی دارد، گفت:در حالی که می‌توانستیم بولوار امام رضا علیه السلام را به یک بزرگراه اصلی و شریانی تبدیل و از آن منفعت اقتصادی نصیب شهر کنیم، اما احداث این کمربندی مانع این اتفاق شده، لذا بنا داریم تا بولوار امام رضا علیه السلام را به بزرگراه تبدیل کنیم.

شهردار تربت‌حیدریه ادامه داد: روزانه ۱۰۰تن زباله در سطح شهر جمع آوری میشود که برای بازیافت آن برنامه ریزی شده است که ابتدا افراد زباله گرد و مراکز خرید ضایعات از سطح شهر جمع آوری و در محل پسماند زباله‌ها مستقر شده و افراد معتاد و زباله گرد در کنار این طرح پس از آموزش و ترک اعتیاد به کار پسماند کمک کنند.


انتهای پیام//ا.غ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.