سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پنهان‌کاری در خصوص کووید ۱۹ از سوی مبتلایان، تعرض به سلامت مردم است

فرماندار دالاهو گفت : پنهان‌کاری در خصوص کووید ۱۹ از سوی مبتلایان، تعرض به سلامت مردم و نادیده‌گرفتن حقوق دیگران است از این رو باید بدون هرگونه مخفی کاری بیماری خود را اطلاع رسانی کرده و قرنطینه را رعایت کنیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ کرم محمدی فرماندار دالاهو گفت : ما باید طوری عمل کنیم که هم معیشت مردم و هم سلامت آن‌ها لطمه نخورد و راه تحقق این مهم انجام اصول اولیه بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی و مخفی نکردن بیماری و احترام به سلامت و حقوق جامعه از سوی تک تک افراد است.

او گفت : بیماری کووید ۱۹ عیب و عار نیست و فرد مبتلا باید بیماری خود را اطلاع رسانی کند و هم خود فرد و هم خانواده وی زمان قرنطینه را رعایت کنند و از حضور در اجتماع تا بهبودی کامل دوری کنند.

او با درخواست از مردم، متنفذان و بزرگان و تمام کسانی که تاکنون کمک کرده اند خواست، کماکان در خصوص رعایت موازین بهداشتی شامل شستن دست ها، استفاده منزل تا منزل از ماسک و فاصله اجتماعی باز هم ستاد کرونا را یاری کنند تا از این موج به سلامت عبور کنیم.

نماینده عالی دولت در دالاهو افزود: کرونا یک باتلاق است و ما نباید با برگزاری مراسم شادی دیگران را در این باتلاق فرو برده و مردم را عزادار کنیم و نباید آیین‌های تشییع و ترحیم و خاکسپاری برگزار کنیم.

محمدی ادامه داد: مصوبه‌های ستاد ملی کرونا مانند مصوبه‌های شورای عالی امنیت ملی است و طبق قانون ما باید با برگزارکنندگان آیین‌های ترحیم و عروسی و کسانی که به سلامت مردم متعرض می‌شوند، برخورد می‌کنیم.

او گفت: برای ما ناخوشایند است که عزیزی که عزادار است را به دستگاه قضا برای برخورد ببریم از این رو از مردم عاجزانه می‌خواهیم که با احترام به مصوبه‌های ستاد ملی و استانی کرونا از برگزاری گردهمایی‌ها در هنگام تشییع و تدفین خودداری کنند.

فرماندار دالاهو گفت: از بخشدار و دهیار گرفته تا شخص رئیس جمهوری همه مسئول سلامت مردم هستند از این رو طبق قانون وظیفه دارند که با تهدیدکنندگان سلامت مردم برخورد کنند و شبکه بهداشت و درمان نیز مکلف هستند که افراد خاطی را به دستکاه قضا معرفی کرده و از مجموعه خدوم قضایی نیز می‌خواهیم در جهت صیانت از سلامت مردم، برخوردقانونی را با متخلفان اعمال کنند.

او از آمادگی شهرستان دالاهو برای اجرای محدودیت‌های کرونایی از شنبه اول آذرماه خبرداد و ادامه داد: هیچ فردی از شخص مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری تا دیگر مقامات و مسوولان راضی به تعطیلی کسب و کار مردم نیستند، اما باید بدانیم که کادر درمان که فرزندان، برادران و خواهران ما هستند خسته اند و هزینه‌های بسیاری روزانه صرف مقابله با بیماری کرونا می‌شود و عزیزان بسیاری را در این راه از دست داده ایم، به همین دلیل برای اینکه بیشتر متضرر نشویم باید اصول بهداشتی را شامل استفاده منزل تا منزل از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، شستن دست‌ها و قرنطینه خود و خانواده در زمان بیماری جدی بگیریم.

محمدی گفت: ما باید احساس مسئولیت اجتماعی را حتما جدی بگیریم و باید در قبال سلامتی خود و دیگران تلاش کنیم .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.