سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اخطار به بیش از ۱۲ هزار واحد صنفی در فارس

رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس، گفت: ۱۲ هزار و ۳۴۰ واحد صنفی استان از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا ابتدای آبان ماه ۹۹ اخطار کتبی در زمینه رعایت نکردن دستور العمل های بهداشتی دریافت کرده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید محمود هاشمی رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس، بیان کرد: تعداد بازرسی های انجام شده در استان ۴۴ هزار و ۶۴۰ مورد بود که از این تعداد برای ۸۴۱ مورد پرونده تخلفات بهداشتی تشکیل شده و ۳۲۲ واحد پلمب شدند.

او، تصریح کرد: تعداد ۶۹۱ گشت مشترک با دانشگاه علوم پزشکی داشتیم که از این تعداد ۳۲۹ مورد مربوط به شیراز است.

هاشمی، ادامه داد: از تعداد کل بازرسی های انجام شده در استان، ۱۳ هزار و ۱۷۰ مورد بازرسی مربوط به شیراز بوده که از این تعداد ۶۴۴ پرونده تخلفاتی تشکیل شد و چهار هزار و ۵۱۰ مورد اخطار کتبی دریافت کردند.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس، افزود: از ابتدای کرونا تا ابتدای آبان ۹۹، ۱۱۴ واحد صنفی  پلمب شده اند.

هاشمی، اضافه کرد: واحد نظارت و بازرسی اتاق اصناف مرکز فارس با توجه به شرایط خاص ناشی از شیوع کرونا با تشکیل سه گروه بازرسی، رعایت دستور العمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را در دستور کار قرار داده است.

او، اظهار کرد: بازرسان این اتاق، هنگام مراجعه به واحدهای صنفی علاوه بر انجام وظایف ذاتی خوشان، چک لیست هایی در زمینه رعایت دستور العمل های بهداشتی دارند که این چک لیست ها تکمیل می شود.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس، تاکید کرد: در صورتی که واحد صنفی در یکی از حوزه های فاصله گذاری اجتماعی موردی دارد  اگر بی اطلاع باشد ابتدا تذکر داده داده می شود و در صورت محرز بودن تخلف اقدام قانونی انجام می شود.

هاشمی، گفت: بازرسان این اتاق تا کنون در گشت های واحد نطارت و بازرسی استانداری فارس حضور فعالی داشته اند.

او، بیان کرد: گشت هایی داریم که با همکاری نزدیک سازمان بسیج اصناف و بازاریان سپاه فجر استان فارس به صورت روزانه در ۲ شیفت ایفای نقش می کنند.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس، تصریح کرد: از طرفی نیز بازرسی اتحادیه های صنفی فعال است که علاوه بر اعمال ماده ۲۷ و ۲۸ تخلفات صنفی، در حوزه فاصله گذاری اجتماعی و رعایت دستور العمل های بهداشتی و اجرای مصوبات ستاد مدیریت بیماری کرونا نظارت دارند.

اصناف شیراز همراهی خوبی در اجرای محدودیت های کرونایی دارند

هاشمی، ادامه داد: اصناف شیراز همراهی خوبی در رعایت دستور العمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی داشتند که آمار تشکیل پرونده ها با توجه به تشدید نظارت ها در مقایسه با کل واحدهای صنفی، تعداد ناچیزی است.

او، افزود: ما به همین تعداد ناچیز نیز راضی نیستیم و انتظار داریم محدود واحدهای صنفی نیز مانند بیشتر صنوف نسبت به اجرای قانون و مصوبات ستاد مدیریت بیماری کرونا تمکین داشته باشند.

اصناف با تشدید محدودیت ها فعالیتشان را به صورت خود ناظر دنبال خواهند کرد

رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس،  از تمام کسبه و بازاریان که تا امروز به رغم تمام مشکلات اقتصادی، سلامت شهروندان را به منافع معیشتی خود ترجیح دادند، تشکر و اضافه کرد: از اول آذرماه در موضوع تشدید محدودیت ها تمام اصناف وظایف خود را به صورت خود ناظر انجام می دهند.

هاشمی، اظهار کرد: انتظار می رود با اتحاد و همدلی در کنار دیگر گروه های مردمی بتوانیم زنجیره شیوع کرونا را قطع و شکست کامل این بیماری را شاهد باشیم.

او، گفت: همکاران صنفی ما جزو همشهریان ما هستند و همان طور که جان همشهریان برای این اتاق و اتحادیه های صنفی بسیار مهم است، حفظ سلامت کسبه و بازاریان و خانواده محترمشان نیز برای ما بسیار مهم است.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس، بیان کرد: از معیشت فعالان صنفی دفاع می کنیم که این معیشت در کنار سلامتشان معنا پیدا می کند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ت

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.