سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ستاد اجرایی مبحث ۲۲ قانون مقررات ملی ساختمان تشکیل شد

رئیس ستاد اجرای مبحث ۲۲ قانون مقررات ملی ساختمان گفت: ستاد اجرایی مبحث ۲۲ قانون مقررات ملی ساختمان تشکیل شده و از خرداد سال ۱۴۰۱ اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مهرداد تقی زاده رئیس ستاد اجرای مبحث ۲۲ قانون مقررات ملی ساختمان امروز (چهارشنبه) در نشست خبری با بیان اینکه باید تمامی سیستم‌های مهندسی ساختمان‌های کشور را مجهز به اجرای مبحث ۲۲ قانون ملی ساختمان کنیم، گفت: برای اولین بار در کشور است که مبحث ۲۲ ساختمان راه اندازی شده است. بر این اساس ستاد مدیریت نگهداری ساختمان هم با استفاده از این طرح راه اندازی می‌شود.

او ادامه داد: به طور مثال زمانی که یک فرد در مجتمع تجاری و  یا در واحد‌های اداری قرار دارد به هیچ عنوان نباید نگران امنیت و سازه ساختمان باشد.

تقی زاده بیان کرد: درک و تشخیص این موضوع در کشور ما بسیار مناسب نیست و این نظارت به هیچ عنوان تاکنون جدی نبوده، اما ما سعی داریم با اجرای مبحث ۲۲ ساختمان و الزامی شدن آن‌ها در ساختمان‌ها این نگرانی را برای مردم رفع کنیم.

رئیس ستاد اجرای مبحث ۲۲ قانون مقررات ملی ساختمان بیان کرد: مدیریت ساختمان‌ها به معنای پیگیری است و اقدامات در حوزه رسیدگی و نگهداری ساختمان به وسیله این مدیریت اجرا شده است.

تقی زاده اظهار کرد: مسئله نگهداری ساختمان را باید بر عهده مدیریت ساختمان قرار دهیم و نقشه راه‌ها را در این زمینه فعال کرده‌ایم، تا با برگزاری دوره‌های آموزشی خاص در یک بازه زمانی ۲ تا ۶ ساله این موضوع را اجرا کنیم.

رئیس ستاد اجرای مبحث ۲۲ قانون مقررات ملی ساختمان بیان کرد: باید مدیران ساختمان در این موضوع مسلط شود و در این بخش شهرداری تهران، وزارت راه و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی، قوه قضاییه و بازرسان در این زمینه همکاری‌های لازم را انجام دهند تا بتوانند در موعد مقرر به این موضوعات رسیدگی کنند.


بیشتر بخوانید


او با بیان اینکه تمام مستند‌ها در این زمینه وجود دارد و اگر انجام نشود ساختمان‌ها با مشکل مواجه می‌شوند، گفت: تمامی مدیران ساختمان باید آموزش‌های لازم را انجام دهند و سازمان نظام مهندسی و مدیریت ساختمان‌ها باید آموزش‌های لازم را انجام دهند و ما در حال تهیه این گزارش هستیم.

تقی زاده با بیان اینکه نهاد‌های مسئول باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند، گفت: در یک فرایند زمانی ۴ ساله باید مدیریت ساختمان‌ها را تقویت کنیم و مقرر شد در قالب دو زمانبندی به این موضوع رسیدگی کنیم و امیدواریم در خرداد ماه سال ۱۴۰۱ این قانون به مرحله اجرایی و الزامی برسد.

تقی زاده تصریح کرد: ستاد اجرای مبحث ۲۲ با ویژگی‌های کلان نگری فرابخشی و فراسازمانی بودن آن و حرکت در مبنای نقشه راه به استفاده از تجارب سایر کشور‌ها بیست و هشتم شهریور ماه امسال با حدود ۶۰ نفر عضو از سازمان‌های مرتبط شکل گرفت و هم اکنون در حال پیشبرد امور است و توسط متولیان این اجرا می‌شود.

او گفت: اقدامات صورت گرفته در زمینه مدیریت و نگهداری ساختمان در کشور‌های پیشرو در سال‌های اخیر نشانگر اهمیت این موضوع است.

تقی زاده در پایان بیان کرد: افزایش ایمنی بهداشت و محیط آسایش ساکنان، بهره دهی مناسب ساختمان، جلوگیری از هدر رفتن سرمایه ملی و اشتغال زایی از مهم‌ترین مزایای اجرای مبحث ۲۲ قانون مقررات ملی ساختمان است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.