سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترس و استرس از کرونا در کودکان مشکلات روانی ایجاد می کند

یک متخصص اطفال و کودکان در کرمانشاه گفت : ترس و استرسی از کرونا در کودکان خود ایجاد نکنید تا مشکلات روانی در آینده برای آن‌ها پیش نیاید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ عبدالحسین رضانیا متخصص اطفال و کودکان در کرمانشاه گفت : کودکان هم به همان اندازه بزرگتر‌های به بیماری کرونا ویروس مبتلا می‌شوند، اما اکثر بی‌علامت یا کم علامت هستند و خطر چندانی ندارد مگر کودکانی که دچار بیماری زمینه‌ای هستند.

او گفت : این کم علامت یا بی‌علامت بودن ویروس کرونا در کودکان از یک سو به سود آن‌ها است که کمتر اذیت می‌شوند و از سوی دیگر به ضرر اطرافیان است، چون که ناقل بیماری و عامل انتقال کرونا هستند.

این متخصص اطفال و کودکان در کرمانشاه افزود: والدین با مشاهده علائم سرماخوردگی در کودکان آن‌ها را به مدت ۱۴ روز در منزل قرنطینه کنند و با مراقبت، درمان‌های علامتی تجویز شده از سوی پزشک و تغذیه سالم به روند بهبود آن‌ها کمک کنند.

او ادامه داد: والدین در این ایام در عین حال که اقدامات حفاظتی را انجام می‌دهند باید از فرزندان خود مراقبت کنند و اصلا ترس و استرسی از کرونا در بچه‌ها ایجاد نکنند تا مشکلات روانی در آینده برای آن‌های پیش نیاید.

رضانیا ادامه داد: متاسفانه مراجعاتی داریم که وقتی به آن‌ها نزدیک می‌شویم جیغ می‌کشند و می‌گویند نزدیک نشو کرونا می‌گیرم!، یا دست‌ها خود را در آستین لباس خود پنهان می‌کنند این موارد در آینده مشکلاتی را برای بچه‌ها ایجاد می‌کنند، خانواده‌ها به این موضوع‌ها بیشتر دقت کنند.

او افزود: کودکان الان در منزل هستند معمولا فعالیت بدنی زیادی ندارند و همین سبب چاقی در کودکان شده، والدین سعی کنند شرایط زندگی را در منزل به زمان قبل از کرونا برگردانند در این ایام وقت بیشتری برای فرزندان خود بگذارند با آن‌ها بازی کنند.

او در خصوص تغذیه کودکان در این ایام کرونایی، افزود: حتی الامکان از فست‌فود استفاده نکید، از شیرینی‌جات کمتر استفاده کنید، استفاده از مغز‌ها (بادام، پسته، فندوق و...) موجب تقویت سیستم ایمنی می‌شود، از مکمل‌های ویتامین دی با نظر پزشک استفاده کنند و استفاده از میوه و سبزیجات در این ایام بسیار مهم است .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.